SEO Uzmanı

SEO uzmanı, modern dijital pazarlama stratejilerinin belirlenmesinde, uygulanmasında, takibi ve raporlanmasında önemli rol oynar.

Rekabetin yüksek olduğu sektörlerde artık web sitenizin olması çok fazla bir şey ifade etmiyor, çünkü Google ilk sayfa, hatta ilk 3.sıraya gelmediğiniz sürece pastadan fazla bir pay alma şansınız yok.

Arama motorlarında ilk 3 sırada olmanıza rağmen bir dijital pazarlama uzmanıyla çalışmanız hem reklam maliyetinizi düşürecek hem de, daha fazla kitleye ulaşmanızı sağlayacaktır.

Bunu çok iyi bilen büyük markalar artık kendi bünyelerinde dijital pazarlama birimleri oluşturmaktadırlar.

SEO Uzmanı Nedir?

Profesyonel SEO uzmanı, arama motorları için sitenizi inceler, analiz eder, düzenler, uygular ve böylece hedeflediğiniz kitleden trafik alarak firmanızın cirosuna katkı sağlar. Kısaca, sitenizin sayfalarını optimize ederek sitenin trafiğini yükseltir.

Günümüzde sitenizin bilinirliğini arttıracak olan Google SEO uzmanı modern SEO stratejilerini bilmeli, takip etmelidir, çünkü marka bilinirliğini arttırmak artık eskisinden çok daha zor.

Başarılı SEO uzmanlarının yetenekleri ve geçmişlerini dikkate almak önemlidir. Bazı SEO uzmanları programcılıktan gelme olduğu için teknik SEO’na ağırlık verirken, bazıları metin yazarlığı ile SEO uyumlu içeriğe ağırlık vererek sonuç almaya çalışırlar. Bir kısmı ise hepsine uzun yıllara yayılan tecrübeyi katarak yol alırlar. En ideli olan şüphesiz, programcılık ve metin yazarlığı yanında uzun yıllara dayanan tecrübeli SEO uzmanıdır.

SEO Uzmanı Ne Yapar?

Web sitesinin büyüklüğü, geçmişi, teknik durumu, daha önce yapılmışsa SEO çalışması başta olmak üzere yüzlerce faktöre bağlı olarak iyi SEO uzmanı bilinen yapılması gerekenler dışında süreci yürütür.

Bunları sıralayacak olursak;

  • Müşterinin Pazarlama Hedeflerini Anlamak: Müşterinin pazarlama hedeflerini, nicheni, sektördeki rekabetini, ürün veya hizmet özelliklerini anlamak.
  • Site İçi SEO: Web sitesinin içeriğinin düzenlenmesi, metin yapısı, H1, H2 etiketlerinin düzenlenmesi, açılış, ürün sayfalarının düzenlenmesi. Sayfa başlıkları ve açıklamalarının optimize edilmesi.
  • Anahtar Kelime Analizi: Ticari, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin belirlenmesi. Düşük rekabetli, yüksek gelirli ticari anahtar kelimeler bulmak.
  • Anahtar Kelime Eşlemesi Yapmak: Spam yapmadan diğer sayfalardaki anahtar kelimelerle eşleme yapmak.
  • Google Sıralamasında Yükselmek: Başta site içi SEO çalışmasıyla Google sıralamalarında siteyi yükseltmek, ana sayfada anahtar kelime kullanımı ve hacmi, blog yazıları yazmak, SEO uyumlu içerik oluşturmak.
  • Kullanıcı Deneyimine Odaklanmak: Sayfadan ayrılma süresini düşürmek, sayfa görüntüleme sayısını arttırmak, sitede dolaşımı arttırmak, içeriğin okunabilirliğini arttırmak.
  • Teknik SEO Sorunlarını Belirlemek ve Çözmek: Canonical Url, Sayfalandırma (Pagination) 404 hataları, 301/302 yönlendirmeleri, tarama hataları, kırık linkler, sunucu hataları, yinelenen İçerik, Robot.txt dosyası, yanlış site haritaları, kötü URL yapısı, site hızı, mobil uyumluluk sorunlarını belirleme ve çözüm sunmak.
  • Yerel/Lokal SEO: %100 doğrulanmış Google My Bussines kaydı, Şehir, telefon, adres, Google Haritanın doğru uygulanması. Marka itibarını ve güveni arttıracak ilgili sayfalara metinlerin girilmesi.
  • Kapsamlı Web Sitesi Denetimi: Web sitesi görünürlük sorunlarının nedenleri. Google index durumunun kontrolü, domain ve sayfa otoritesinin takibi, search console, analytics takibi, trafik istatistikleri.
  • Rakip Analizi: Rakiplerin güçlü, zayıf yönlerinin belirlenmesi ve fırsata çevrilmesi, backlink profili analizi. Semrush, Ahrefs gibi SEO araçlarıyla sitenin genel sağlığının düzenli takip edilmesi.
  • SEO Endüstri Trendlerinin Takibi: SEO Best Practices ve Rankbrain, Kafein, Hummingbird, Panda ve Penguin gibi Google Algoritma Güncellemeleri hakkında bilgi sahibi olmak. Böylece yeni gelişmelere ve değişikliklere rakiplerden önce uyum sağlayarak öne geçmek veya yapmaktan kaçınmak.
  • SEO Dostu Web Sitesi Oluşturmak: Önce teknik sorunları ortadan kaldırarak SEO uyumlu kaliteli, kullanıcı etkileşimi yüksek, faydalı, doyurucu, doğru bilgiler içeren otoriter, özgünlük değeri yüksek içerikler oluşturmak.
  • SEO Uyumlu İçerik: Metin yazarlığı; etkili başlıklar, meta etiketler, paragraf ve alt başlıklar oluşturmak. H etiketleri, tıklanmayı arttıracak jenerik başlıklar oluşturmak.
  • Yeni İçerik Fikirleri: İçerik geliştirme, ilginç, özgün, eşsiz içerikler oluşturmak, denemek, test etmek, en iyisine ulaşmaya çalışmak.
  • Mevcut İçeriği Geliştirmek: Spam sayfaları belirleyerek düzenlemek, tekrar eden içerikleri düzenlemek, dilbilgisi hatalarını gidermek, başlık ve alt başlıkları düzenlemek.
  • Harekete Geçirici Mesaj (Call to Action): Dönüşüm oranlarını maksimuma çıkartmak için aciliyet, avantaj üzerine vurgu yapmak.
  • Sürekli İyileştirmek: SEO çalışmasını uzun zamana yayarak riski düşürmek ve hedef anahtar kelimelerde rekabete girmek. Trafiğin analizi ve SEO stratejisinde yeni yol haritası çizmek.
  • İçerik Yönetim Sistemlerini (CMS) Bilmek: Popüler İçerik Yönetim Sistemlerinin faydalarını ve dezavantajlarını bilmek: WordPress, Drupal, Joomla, Concrete5, DotNetNuke. Web sitesinde bu sistemlerin kullanılıp kullanılmaması gerektiğine karar vermek veya direkt bu sistemlerle başlamak.
  • Web Tasarımı ve Geliştirme: Web Geliştirme / Web Tasarımı süreçleri, terminoloji ve temel HTML kodlama becerilerine veya bilgisine sahip olma, olası hataları bulma, öneride bulunmak.
  • SEO araçlarını etkili kullanmak: Google Web Yöneticisi Araçları, Google Analytics, hemen çıkma oranı, tarama hataları, SEO Sorguları, Gösterimler. E, Majesticseo.com, Ahrefs.com, Alexa.com, Moz.com, Gtmetrix.com, Screamingfrog.co.uk, Sproutsocial.com, Spyfu.com, Ubersuggest.io gibi SEO araçlarını siteye ve hedeflerine göre belirleme, kullanmak.
  • Site Dışı SEO: Alakalı web sitelerin belirlenmesi, backlink alınacak sitelerin belirlenmesi, otoriter, trafik alınabilecek sitelerin belirlenmesi ve backlink profiline katılması, backlink takvimi ve stratejisinin oluşturulması, backlink alımında doğallığın korunması.
  • Analiz ve Raporlama: SEO çalışmasının performansının ölçümlenmesi, analizler yapılarak bir sonraki hedef ve adımların belirlenmesini. Müşteriye süreç hakkında düzenli bilgi akışının sağlanması.
  • Web sitesinin işlevselliği: Renk, şema, logo,kayıt formu, ürün sayfası, favicon, menü, kategori, alt kategoriler hakkında müşterinin doğru yönlendirmesi.
  • Site Haritası,
  • Mobil uyum,
  • Aylık SEO raporu: Müşterilere aylık SEO raporunun sunulması, anahtar kelimelerdeki sıralama değişiklikleri, yüksek trafik alan sayfalar, yüksek trafik getiren anahtar kelimeler.
  • Sosyal Medya Hesaplarının Optimize Edilmesi: Anahtar kelimelerin içerdiği içeriklerin sosyal medya Facebook, Twitter, Youtube gibi sosyal medya platformlarında paylaşılması, bu sayfaların profillerinde site eklenmiş olması.
  • İçerik Dağıtımı: Sosyal medya, video partalları, Youtube, Facebook, Pinterest, Tewitter, Facebook Vkontakte, Ok.ru gibi sitelerde paylaşarak marka bilinirliğini arttırmak.
  • Web sitesi güvenliği: Proaktif olmak. SSL sertifikası ve https: // güvenli web sitesi protokolünü uygulamak. Malware veya Spam bildirimleri için Google Search Console takip etmek. Güvenli oturum açma ve güçlü şifreler. Yazılımı güncel tutmak. Düzenli web sitesi yedeği almak.
  • Web Hosting ve Domain Seçimi: Her firma ve sunucu aynı değildir. Bazı sunucuların performansı düşük ve yazılımlarla uyumlu çalışmaz. Bu noktada özellikle büyük projeler, yüksek ziyaretçi hedefleyen siteler için Hosting firmasının ve sunucu seçiminin hayati önemi vardır.
  • Dijital Pazarlama Ekibi Desteği: Müşterinin Dijital Pazarlama Ekibi ile etkili bir şekilde işbirliği etkinliklerine katılmak. Ekip üyeleri genelde işletme sahibi, web tasarımcısı veya web yöneticisi, pazarlama ajansı, sosyal medya ekibi ve muhtemelen bir metin yazarından oluşan ekiple toplantılara katılmak.
  • Ücretli Reklam: Tıklama Başına Ödeme, PPC, AdWords hakkında bilgi sahibi olmak, yönlendirme yapmak, reklam optimizasyonuna katkıda bulunmak.
  • SEO’ın Faydalarını Müşteriye Anlatmak: Müşteriye neden SEO çalışması yapılması gerektiğini anlatmak, müşteri bu konuda bilinçli olsa bile doğru bilgilendirilip bilgilendirilmediğini öğrenmek ve yine anlatmak. SEO’ın nasıl bir yatırım olduğunu ve ne tür geri dönüşümü olduğunu somut örnekler açıklamak.
  • SEO Bütçesi Belirlemek: SEO bütçesi belirlemek, yönetmek, belgelendirmek, raporlamak.
  • Gerçekçi Hedefler ve Beklentiler Sunmak: Sözleşmedeki tüm yükümlülükleri yerine getireceğiniz için gerçekçi zaman çizelgesi ve hedefler sunun. Beklentiler yanlış yorumlanacak şekilde muallak değil açık şekilde sunmak.
  • Garanti SEO: Anahtar kelimeler için garanti vermemek.

SEO Uzmanı Olarak Neden Bizi Tercih Edesiniz Ki?

SEO uzmanın neler yapar başlığını bu kadar uzun tutmanın nedeni neden bizi tercih etmelisiniz sorununun cevabına hazırlamaktı.

Web sitenizin için anlaşmak istediğiniz SEO uzmanı sitenin, yaşı, geçmişi, sayfa sayısı, rakiplerinin durumu, sektördeki rekabet, domain otoritesi başta olmak üzere onlarca faktöre bağlı olarak bir strateji belirler.

Bu faktörlere göre yukarıda sıraladığımız yapılması gerekenlerin bazılarını, bir kısmını veya hepsini yapmak zorunda kalabilir.

Dolayısı ile tercihiniz başarıya ulaşmada hayati rol oynar.

SEO  Garantisi Var Mı?

Dijital Pazarlama Ajansları ve SEO uzmanları belirlenen anahtar kelimelerde trafik artışına garanti vermelidir.

Google 1.2.3. sayfa garantisi veren kişiler eğer Google’da yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde rekabet düşükse inandırıcı olabilirler.

Fakat aranma hacmi yüksek, rekabetin yüksek olduğu sektör ve anahtar kelimelerde 3-5-6-8 ay gibi sürelerde 1.2.3 sıra garantisi veriliyorsa bir şeyler yanlış yapılıyordur.

Garanti konusu gerçekten gerek dijital pazarlama ajanlarının, gerekse SEO uzmanların en zor durumda kaldığı konudur.

Bundan dolayı işini dürüstçe yapan hiçbir ajans ve SEO uzmanı asla aranma hacmi düşük kelimelerde bile garanti vermez ama trafik artışı garantisi verebilir.

Fakat garanti vermemeleri, kaliteli hizmet vermeyecekleri anlamına gelmez, Müşterinin başarısı SEO Uzmanının başarısıdır.

 

arrow