SEO Nasıl Yapılır; Google’da Yükselmek, Ceza Almadan Adım Adım

Google’da yükselmek, 1 sıraya gelerek daha fazla kaliteli trafik almak hepimizin hayali. Çünkü organik trafik işimizin büyümesini sağlar.

Tek sorun, Google daha iyi arama sonuçları sunmak için sürekli değişiklikler yapıyor.

Algoritmada yaptığı güncellemeleri Panda, Penguen, Google EMDs (tam eşleşme alan adları) ve son zamanlarda da PBN (özel blog ağı) olarak biliyoruz. Bunlar bilinenler, bir de bilinmeyenler var.

Google bu güncellemeleri kendi misyonu için yapar, yani; ‘‘Dünya’daki bilgi akışını düzenlemek ve evrensel erişebilirliği ve kullanılırlığını sağlamak’’ (1).

Google’da yükselmek istiyorsanız içeriğiniz bu misyona uygun olmalıdır.

Bu yüzden site içi SEO konusunu ele alarak, yeni SEO kurallarında size değerli fikirler vermek istiyorum. Böylece sitenizi hem insanlar hem de arama motoru algoritmaları için uygun hale getireceksiniz.

Okuyacağınız rehber niteliğindeki bu makaledeki bilgi ve tecrübeleri doğru uyguladığınızda Google sıralamalarında yükselerek daha fazla trafik alacaksınız, daha önemlisi bunu ceza almadan başaracaksınız.

Makalenin Başlıkları Şunlar;

  1. Mevcut Google sıralamanızı analiz edin ve değerlendirin.
  2. Doğru ölçümleri izleyin.
  3. Cezaları belirleyin ve analiz edin.
  4. Anahtar kelime analizi yapın.
  5. Anahtar kelime analizinden sonra çok kaliteli içerikler oluşturun.
  6. Backlink çalışmasını doğru yapın.

#1.Adım: Mevcut Google Sıralamanızı Analiz Edin.

Sitenizin Google’da yükselmesini sağlamadan önce mevcut sıralamasını analiz etmeniz hayati önem taşır.

Siteniz yeni dahi olsa bu çok önemlidir.

Bazı kaynaklar ve araçlar size istediğiniz bilgiyi alma konusunda yardımcı olabilirler.

Fiyat olarak biraz daha uygun olduğu için serps.com’u anahtar yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri Google sıralamasında görmek veya düzenli şekilde düşüş ve yükselişleri takip etmek için önere bilirim.

Google’da Yükselmek

Kayıt esnasında veya daha sonra bütün anahtar kelimeleri ekleyebilir, hatta Google analytics ile ilişkilendire bilirisiniz.

Fakat, bu konuda önerebileceğim en iyi SEO araçlarının başında Moz Geliyor. Düzenli şekilde yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri takip edebilir, sitenizin pozisyonunu sürekli takip edebilirsiniz.

Moz Google Sıralama Analizi

Moz sitenizi birçok açıdan analiz etmenizi sağladığı gibi eş zamanlı olarak rakipleriniz hakkında da çok detaylı bilgiler verecektir.

Moz Site Analizi
Moz Site Analizi

Moz Dashboard kısmını sitenizin ve rakiplerinizin backlink profili, anahtar kelime sıralaması başta olmak üzere bir çok konuda bilgi almak için kullanabilirsiniz.

Moz dashboard
Moz dashboard

Asıl konumuz bu olmadığı için detaya girmeyeceğim.

Google’daki pozisyonunuzu analiz etmenize yardımcı olabilek diğer araç ise şüphesiz ahrefs.com

Ahrefs Site Analizi
Ahrefs Site Analizi

Sitenizi düzenli şekilde tarayan ahrefs sürekli güncel istatistikler paylaşır ve sadece sisin değil, rakiplerinizin de.

Bunlar dışında semrush.com’u önerebilirim. Siteyi düzenli şekilde tarar ve gelişmeler hakkında sizi haberdar eder.

Semrush Amaliz Raporu
Semrush Analiz Raporu

SEO araçları içerisinde kaybolmanıza istemem bu yüzden son olarak alexa. com’u öneriyorum.

Alexa Site Analizi
Alexa Site Analizi

Yukarıda sıraladığım SEO araçları yardımıyla kendi sitenizin Google’daki mevcut sıralamasını analiz ederken rakiplerinizi de incelemiş olacaksınız.

Böylece ilerleyen süreçte nasıl bir SEO stratejisi uygulamanız gerektiğini somut veriler ışığında değerlendireceksiniz.

Yani artık önünüzü göreceksiniz.

Burada bahsettiğim araçların çok fazla fonksiyonları var, konumuz bu olmadığından dolayı detaylara girmeyeceğim.

Site Hızını Test Edin: Yapmanız gereken diğer önemli şey ise sitenizin hızını test etmek. Site hızı Google’da yükselmek için önemli bir faktördür (2). Eğer siteniz yavaş ise aranma hacmi yüksek anahtar kelimelerde sitenizin Google’da ilk sayfa veya sıraya gelme şansı zayıftır.

Önemi anlaşılması ve ihmal edilmemesi için iddiayı biraz daha ileri götüreyim. Walmart’a göre (3)…

Walmart Dönüşüm Raporu

Site hızının 1 saniyeden 4 saniyeye düşüşümü ciddi oranda düşürmüştür.

Eğer site hızı yavaş ise on-page SEO, of-page SEO, meta açıklama, title taglar ne olursa olsun Google sitenizi sıralamalarda geriye atar.

Kendi tecrübelerimizde de bunu görmek mümkün…

Site Hızı Google Sıralamasına Etkisi
Site Hızı Google Sıralamasına Etkisi

2016 Ağustos ayında site hızına yönelik, AMP dahil, yaptığımız optimizasyon çalışamaları 2017 Şubat ayında ziyaretçi sayısını 4’e katlayarak sonuç verdi.

Buna benzer pek çok tecrübe paylaşa bilirim.

Bundan dolayı site hızı Google’da yükselmek için hayati önem taşır ve asla ihmal edilemez.

Sitenizi teste debileceğiniz onlarca araç var, bunlardan bazıları;

Site hızınız test etmek için https://tools.pingdom.com/ gidin ve ilgili alana sitenizin URL’ini girin ve daha sonra Start test butonuna tıklayın.

Pingdom Site Hızı Testi
Pingdom Site Hızı Testi

Site hızı fena görünmüyor.

Bunun sebebi, sitenin yeni ve boş olması.

Umarım sizinki dopdoludur ve daha hızlıdır.

Site Hızı Test Sonucu
Site Hızı Test Aracı

Bu testten sonra sizin sitenizin hızı 60 civarıysa normal sayılır.

Eğer site hızı 50’nin altına düşerse, gerçekten ciddi sorunlar var demektir, bu durumda site hızının optimize edilmesi gerekir.

Aynı şekilde sayfa hızını test edin.

Econsultancy’e göre Amerikalı kullanıcıların %47’i sayfanın 2 saninin altında yüklenmesini bekliyorlar (4), ki bu oldukça yüksek bir rakamdır.

Site Sağlığını Kontrol Edin: Google anahtar kelime sıralaması, site hızı kontrolünden sonra siteyi optimize etmeden önce sağlığını kontrol edin.

Sitede ciddi trafik kaybı oldu mu?  Google sitenizi indexten kaldırdı mı?

Sitenin Google tarafından cezalandırıp cezalandırılmadığını test edebileceğiniz bazı online araçlar var, lakin burada paylaşmayacağım.

Çünkü çoğu yanlış sonuçlar veriyor, bu durum yeni başlayan arkadaşlarımızın konuyu yanlış anlamasına neden olabileceğinden paylaşmıyorum.

Zaten siteniz ceza aldığında Search Console uyarı gelir. Google çok farklı uyarıla gönderebilir. 

Hackendiği için Google indexinden kaldırılan site için uyarının gönderilmesi, gerekli düzenleme yapıldıktan sonra yeniden değerlendirme ve tekrar indexe alınması,

Google Manual İşlem
Google Manual İşlem

Mobil optimizasyonu ile alakalı uyarıların gelmesi.

404 hatalarında aşırı artış olması, ki sıralamayı çok ciddi anlamda olumsuz etkiler,

Google 404 sayfa uyarısı
Google 404 sayfa uyarısı

AMP hataları uyarısı.

Google AMP hataları uyarısı
Google AMP hataları uyarısı

Ve bunlara benzer sitenin sağlığıyla alakalı ciddi sorunları Google mutlaka e-mail göndererek sizi uyarır.

Google’ın ilgili alanda yaptığı uyarıların mutlaka giderilmesi gerekir, bir de bildirim olarak yapmadığı ve sizin Search Console panelinden kontrol etmeniz gereken uyarılar vardır:

Google Search Console Hataları
Google Search Console Hataları

Bunları periyodik olarak incelemeli ve mümkün olduğunca 0 hataya odaklanmalısınız.

Eğer site indexten tamamen çıkartılmış ise önce sorunu belirleyip, sonra nedenleri ortadan kaldırmalısınız. Birçok nedeni olabilir.

Site sağlığını en güvenilir şekilde Google Search Console’de takip edebilir, yukarıda bahsettiğim araçları yardımıyla eksikleri iyi tespit eden kişi gözüyle bakarak tavsiyeleri uygulaya bilirsiniz.

Burada bir Uyarı/Hatırlatma yapmak isterim: Özellikle yeni başlayanların sık düştüğü hatalardan birisidir.

İşe eski, jenerik ve otoriter domainlerle başlamak isteyenler domain geçmişini iyi araştırmalıdırlar.

Çünkü bazı alan adlarının geçmişi Google cezalarıyla kirlenmiştir, yeni başlayanlar bazen bilmediklerinden dolayı bu tür alan adlarını alabilmektedir. Buna dikkat etmelisiniz.

#2.Adım: Doğru Ölçümleri Analiz Edin

Site sağlığını kontrol ederek düzenli takip altına aldıktan sonra, site için hayati önem taşıyan bazı metriklerin analizini yapma zamanı gelmiştir.

Organik Trafik: Google aramalarından ne kadar ziyaretçinin sitenize geldiğini bilmek çok önemlidir.

Sitenize ziyaretçi gönderecek en önemli partneriniz şüphesiz Google dır. Sitenize ne kadar ziyaretçi geldiğini izlemeniz için Google Analytics başta olmak üzere bazı araçlar size yardımcı olabilir.

Google analytics kullanımı konusunda bir fikriniz yok ise bu videoyu izlemenizi öneririm.

Organik Trafik Dönüşümleri: Sitenin aldığı trafiğin analizini yaparken, organik trafik aldığınız anahtar kelimelere dikkat edin.

Organik trafik dönüşümü analiz edebileceğiniz anayltics dışında pek çok araç var ama ben sadece 2 tanesinin üzerinden gideceğim.

Böylece hem kafa karışıklığı olmaz, hemde sizi araçlara boğmamış olurum, ki zaten asıl konumuz nasıl analiz yapılması ve nelere dikkat edilmesi gerektiğidir.

Son zamanlarda alexa.com’u da beğendiğimi belirterek, alexanın fiyatı biraz daha uygun olduğu için başlangıç aşamasında Alexayı kullanmanızı öneririm. Şimdilik biz Moz ve Ahrefs üzerinden gidelim.

Mozdaki hesabınıza girdikten sonra sitenizin trafiğini analiz etmek için sitenizi eklemeniz gerekir.

+New Campeign kısmında

Moz analiz

Alanadını girip

Moz anahtar kelime analizi

Bu aşamada isterseniz Mozu Google analytics ile ilişkilendirebilirsiniz.

Moz site analizi
Moz site analizi

Diğer aşamada Google için lokasyonu seçin

Moz Rakip Analizi
Moz Rakip Analizi

Burada rakip siteleri girin, dişli rakiplerinizi girmenizi öneririm.

Moz rakip site analizi
Moz rakip site analizi

Anahtar kelimeleri manual olarak girebilir veya ekleyebilirsiniz, başta analystic eklediyseniz oradan alır zaten.

Anahtar Kelime Analizi
Anahtar Kelime Analizi

Bütün işlemler bittikten sonra Mozun sitenizi taramasını bekleyeceksiniz. Sitenizin büyüklüğüne/sayfa sayısına göre bu zaman alabilir.

Moz Analizi
Moz Analizi

Sitenin Moz tarafından taranması bittikten sonra siteniz ve rakipleriniz hakkında veriler gelmeye başlar.

Site otoritesinden, Google sıralamasına, backlink profiline kadar çok fazla detay alacağınız bölümde bu yazı için bizi ilgilendiren…

Moz rakip analizi
Moz rakip analizi

Tracked Keywords Overview kısmı, hangi anahtar kelimelerin size organik trafik getirdiği kısım.

Moz anahtar kelime analizi
Moz anahtar kelime analizi

Bunu daha önce belirttiğim gibi başta ahrefs olmak üzere diğer pek çok seo araçlarından yapabilirsiniz.

Bu analizi neden yaptık?

Sıradaki başlıkta bunu açıklayacağım.

Ticari Anahtar Kelimelerde Yükselmek: Anahtar kelime analizinde yapılan en büyük hataların başında yükselmek istenilen doğru anahtar kelimelerin belirlenememesidir.

Bir sitenin ziyaretçisinin yüksek olması ve satışın beklenenin altında veya hiç olmamasının nede ni acaba sitenin hitab ettiği sektörle ilgili ticari anahtar kelimelerde yükselmemiş olması olabilirmi?

Ticari anahtar kelimeler satışı arttıran, diğer bir ifadeyle ziyaretçiyi ve kabaca tabirle paraya çeviren anahtar kelimelerdir.

Google’da yükselip sitenizin trafiğini arttırmak ve para kazanmak için ticari anahtar kelime ile bilgilendirici anahtar kelime arasındaki farkı çok iyi anlamalısınız.

Eğer Google’da yükseldiğiniz bütün anahtar kelimeler bilgilendirici ise, sitenize na kadar kullanıcı gelirse gelsin istediğiniz satışı yapamazsınız.

Nedeni açık, sitenize gelen kullanıcılar bilgi için geliyorlar.

 Örneğin:

  • Sivilce nasıl temizlenir
  • WordPress nasıl kurulur
  • SEO nasıl yapılır
  • Online para kazanma
  • Websitesi tasarımı nasıl yapılır

Bunlara benzer anahtar kelimeleri Google’da arayarak siteye gelen ziyaretçiler alışveriş amaçlı değil, bilgi almak amaçlı gelmektedir.

Fakat, bunun aksine,

  • En iyi sivilce kremi veya
  • En iyi sivilce kurtucu
  • WordPress kurumsal tema veya
  • WordPress tema
  • SEO firması
  • Websitesi tasarımı İstanbul

Büyük olasılıkla bu tür aramalarla sitenize gelen ziyaretçiler ürün, hizmet veya servis satın almak için gelirler.

Eğer ticari alanda bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz aşağıdaki sıralayacağım anahtar kelimeleri kelime öbekleri sonuna veya başına ekleyerek daha fazla dönüşüm alabileceğinizi bildiğinizden eminim.

  • Satın al
  • İncele
  • Sipariş ver,
  • İndirim,
  • Kupon,
  • Kampanya,
  • Kargo,
  • Teslimat

Yukarıda bahsettiğim ticari anahtar kelimeler, site içi SEO çalışması çerçevesinde meta tag, description’da geçmesi gerekir. Bilgilendirici ve ticari anahtar kelimeler arasındaki farkın iyi anlaşılması doğru hedef kitleye ulaşılmasını sağlar.

Bir SEO aracı kullanın: Gerek Google sıralamasındaki anahtar kelimelerde meydana gelecek değişiklikleri gerekirse sitenin genel sağlığı ile ilgili değişimleri takip etmek ve tabii en önemlisi anahtar kelime analizi için bir SEO aracını düzenli şekilde kullanmanızı öneririm.

#3.Adım: Google cezalarını tespit ve analiz etmek

Google cezaları genelde algoritmadaki güncellemeyle birlikte Google kurallarını aleni ihlal eden siteler grubuna ceza verildiğinde gündeme gelir.

Bunun dışında gündeme pek gelmez.

Buna genelde Panda, Penguen güncellemesi denir ve o gece veya gündüz webmaster forumları, sosyal medya v.s yıkılır.

Halbuki Google her gün cezalandırır.

Her gün sitelerin durumuna göre sıralamaya müdahale eder.  Bunu bir kenara not edelim, ilerde tekrar bu konuya geleceğiz.

Şimdiye kadarki adımlarda sitenin mevcut durumu, anahtar kelime analizi hakkında bilgiler edindik.

Şimdi sitenizi daha detaylı inceleme zamanı geldi.

2010 yılının başlarına kadar Google algoritması spam linkler konusunda pek başarılı değildi veya o döneme kadar bu konu hakkında yapılan hazırlıklar daha devreye sokulmamıştı.

2012 yılından itibaren zirve yapan spam linkler karşısında Google önlemler almaya başladı.

Bu süreci Matt Cutts şöyle açıklıyordu ‘‘ Linkler Doğal görünmemeli, doğal olmalıdır’’.

Matt Cutts’ın bahsettiği ‘‘ Doğal olmalı’’ başarısını yakalamak için bilmemiz gereken bazı kriterler var.

Link Analizi: Sitenize verilen/inbound linkleri analiz edin. Bunu yapa bileğiniz bazı araçlar var;

  • Majestic
  • Ahrefs
  • Open Site Explorer
  • Open Link Profiler
  • Moz

Ücretsiz olduğu için Open Link Profiler üzerinden gidelim.

Backlink analizi
Backlink analizi

İlgili alana sitemizin alana adını girerek get backlink data butonuna tıklıyoruz.

SEO çalışması için backlink analizi
SEO çalışması için backlink analizi

Sonuç linkleri analiz ederken dikkat etmeniz gereken en önemli elementleri size gösterir.

  • Unique Active Backlinks/Benzersiz Aktif Backlinkler: Burada Google sıralamasına direkt veya dolaylı şekilde etki eden linkleri gösterir. ‘‘Unique/Benzersiz’’ farklı IPlerden gelen linkler anlamına gelir… bu doğal linkleri belirlemenin bir yoludur.
  • NoFollow Linkler: Milliyetin aldığı linkerin %6.2’i toplamda alınan 14,750 linkten 915 ini oluşturur. Google rel= “nofollow” tagini 2005 yılında bloglarda spam yorumlarını engellemeye yönelik hayata geçirdi. Google Penguin güncellemesinden sonra ise link profillerini çeşitlendirmek için gerekli oldu. Yani varmak istediğim sonuç şu, Matt Cutts’ın demek istediği aslında şuydu, DoFollow (sırlamalarda yükselmesini sağlar) ve NoFollow (sırlamalarda yükselme sağlamaz) linklerin orntılı şekilde hepsinden alınması gerekir. Sadece DoFollow link alımı link alımının doğal olmadığının en büyük göstergesidir.
  • Industry/Sektör, Alan: Bir tasarımcının blogunuzdaki içeriği okuduğunuzda, ‘‘Moda’’ sektörüyle ilgili olduğunu düşünürsünüz. Fakat birlikte burada yaptığımız analizde sektörün ‘‘medya’’ olduğunu görüyoruz. Sektörünüzü bilmeniz, arama motorlarındaki alakalı linkleri bulup backlink profiliniz geliştirmenizi sağlar.
  • Link Influence Score/Link Etkisi Puanı: Bu kısımda sitenizin sayfasına verilen linkin Google sırlamasını ne kadar etkilediğini gösterir. LEP ne kadar kaliteliyse o kadar faydalıdır. Aşağıdaki görselde en etkili linki görebiliyorsunuz. Kendi sitenizi de test ederek en etkili linkleri görebilirsiniz. Aslında diğer SEO araçları da bu mantıkla çalışır.
Link Kalitesi Analizi
Link Kalitesi Analizi

 

  • Anchor Text: Kısaca açıklayacak olursak, link alırken kullanılan anahtar kelimelerdir. İlgili anahtar kelimeye verilen veya alınan link. Buna daha açık örnek :  <a href=”https://www.ersintezcan.com.tr”>Buraya kelime gelecek</a>. Google Penguen, sıralamaları tam eşleşen anchor textler ile maniple eden websitesi sahipleri için devreye girmiştir. Bu yüzden Google tarafından sitenin cezalandırılmasını istemiyorsanız anchor textlerinizi çeşitlendirmeniz gerekir. Şimdi sol taraftaki menüde ilgili kısma tıklayarak görelim.
Anhor text analizi
Anhor text analizi
Anhor text çapa analizi
Anhor text çapa analizi

Bütün bunların yanında hangi linklerin sağlıklı olduğunu bilmekte bir o kadar önemlidir, böylece zararlı linkleri kaldırabilirsiniz. Google Penguin 2.0 bu tür kalitesiz linkleri kolaylıkla tespit edebiliyor. Bu kalitesiz linkler;

  • PR-n/a veya PR0 sitelerden gelen linkler,
  • Sitewite ( her sayfada görünen: footer gibi) linklerin çoğu
  • Çok az trafik alan sitelerden gelen linkler
  • Aynı class IP den gelen linkler
  • Çok fazla link çıkışı veren sitelerden gelen linkler

Monitor Backlink , Linkquidator başta olmak üzere pek çok ücretsiz araçla kalitesiz backlink tespiti yapabilirsiniz. Fakat, tam olarak zararlı backlink tespiti için Moz’u öneririm.

Kalitesiz link ile zararlı linkler farklı şeylerdir. Çok fazlı kalitesiz link almanız belki ceza almanıza neden olmaz ama Google’da yükselmenizi de sağlamaz. Ama zararlı link almanız sitenizin ceza almasına neden olur.

Daha somut örnek verecek olursa, Milliyetin link profilini Moz’da incelediğimizde kırmızı renkteki zararlı linkleri görebiliyoruz.

Moz spam puanı
Moz spam puanı

Milliyet gibi Google gözünde otoriter, büyük, oldukça fazla trafik alan sitelerin link profilinde belli bir oranda böyle linklerin olması siteye ciddi zarar vermeye bilirken, yeni veya ufak sitelerde ciddi sorunlara neden olabilir.

Zararlı linkleri ahrefs ve majestic gibi diğer ücretli araçlar yardımıyla da tespit edebileceğinizi hatırlatmış olayım.

Bundan dolayı backlink alacağınız sitenin kalitesine dikkat etmelisiniz.

Backlink alacağınız sitenin spam durumunu Moz’dan ücretsiz öğrenebilirsiniz.

Domain otoritesi
Domain otoritesi

Spam, zararlı linklerin tespiti ve neler yapılması gerektiği konusunda daha detaylı bir yazıyı buraya tıklayarak okumanızı öneririm.

Zararlı veya kalitesiz linkleri nasıl kaldıracağım?

Siteye zarar veren linkleri belirledik, şimdi sıra bunların kalırılmasına geldi ki umarım çok fazal değildir.

Linkleri kaldırmak için yapabileceğiniz çok fazla alternatif yok, belki de var ama ben bilmiyorum olanlardan/bildiklerimden bir kaçını sizinle paylaşayım.

  • Site Sahibinden Linki Kaldırmasını İsteyin: Eğer birden fazla siteden kaldırmanız gerekecekse, bir e-mail şablonu hazırlayın ve sitelerin iletişim kısmından e-maillere ulaşarak site sahiplerine gönderin.

Bazı sitelerin iletişim kısmında veya her hangi bir yerinde ulaşabileceğiniz bir e-mail veya iletişim formu olmaya biliyor. Bu durumda site sahibini tespit etmeniz gerekebilir.  Bunun için Domaintools dan siteyi sorgutarak sahibin e-mailine ulaşmayı deneye bilirsiniz.

Site adresini ilgili alana yazarak Search’a tıklayın..

Domain Sorgulama
Domain Sorgulama

Gelen sayfadaki iletişim bilgilerine sorunu yazın,

Domain sorgulama

Eğer bu araç yardımıyla e-maile ulaşamaz iseniz site sahibini sosyal medya üzerinden bulmaya ve bu şekilde ulaşmaya çalışın.

Bu zararlı linkleri kaldıra bileceğiniz ilk yöntemdi, diğer;

  • Zaralı link verilen sayfayı 404’e düşürün: Eğer online satış yapan bir e-ticaret sitesinin SEO çalışmalarını yürütüyor iseniz aceleniz var demektir. Çünkü ger geçen zaman müşterinizin daha fazla maddi zarara uğradığı anlamına gelir.  Bu noktada belki sayfayı 404 veya 410’a düşürmeniz daha mantıklı bir yömtemdir. Eğer link verilen sayfa çok önemli değilse, kaldırmaktan çekinmeyin. Ama bu yöntemin de iki tane dezavntajı var:
  • Link ana sayfaya veya Google’da yükselmek istediğiniz çok önemli bir sayfaya verilmiş ise bunu yapamazsınız,
  • 404/410 sayfaları Google sırlamalarını olumsuz yönde etkiler.
  • Siteyi Yönlendirme Seçeneği: Google’dan yapılan açıklamara bakılacak olursa, etkilenen siteyi başka bir alan adına örneğin, örneksite.com dan ,.net’e yönlendirmek işe yarayabilir ama tecrübeler aksini söylüyor.

Etkilenen 301 veya 302 yönlendirme ile ilgili tartışmalar süre dursun, ben böyle bir durumda yeni bir site ile işe yeniden başlanması taraftarıyım. Ama bu aynı zamanda şu anlama geliyor, müşteriniz yeni projeyle sizinle başlamayacaktır.

  • Google Disavow Geri Bağlantıları Reddetme Aracını Kullanın: Siteye link veren sitelerin webmasterlerine ulaşamadığınız zaman veya bir sonuç alamadığınızda bu yöntemi kullanmaktan başka çareniz kalmıyor.

Google Disavow kullanımın da bazı dezavantajları olabilir, bu yüzden eğer konu hakkında hiçbir şey bilmiyorsanız önce ciddi bir araştırma yapın veya bu konuda tecrübesi olan birsinden yardım alın.

Google Disavow Link Reddetme aracının nasıl kullanıldığına geçmeden önce iki şeye dikkat etmenizi öneriyorum.

  • Google Disavow Link Reddetme Aracını ne zaman kullanmalısınız?
  • Google Disavow’u nasıl kullanmalısınız?

Google doğal olmayan link uyarısını 2 şekilde gönderir.  

1.Tip Uyarı: Webmasterin herhangi bir mühadale yapmamasına gerek olmayan uyarılar, bu uyarıyı şu şekilde kategorize edebiliriz.

  • Uyarı satırında ‘‘dikkat’’ ikonu yok,
  • Sitenizin trafiğinde ciddi düşüş yok,
  • Uyarıda sitenize yönlendirilmiş, link yok.

Böyle bir uyarıda, sitenizin link profilini incelemenizde fayda var ve yukarıda anlattığım gibi bunları belirleyerek site sahiplerine ulaşıp kaldırmalarını isteye bilirsiniz ama bunun için Google Disavow kullanmanıza gerek yok. Uyarı aşağıdaki gibi gelebilir.

Google Manual İşlem Çözümü
Google Manual İşlem Çözümü

2.Tip Uyarı: Bu uyarıyı aldığınızda ise artık önlem almanın zamanı gelmiştir, çünkü siteniz manual ceza almıştır ve büyük bir ihtimal Google Disavow Geri Bağlantıları Reddetme Aracını kullanmak zorundasınız. Bu tür linkleri şu şekilde kategorize edebiliriz;

  • Konu başlığında sarı ‘‘Dikkat’’ ikonu var,
  • Site sıralaması ve trafiğinde ciddi düşüş var,
  • Uyarıda sitenize gelen bazı bağlantılar var,
Google Manual İşlem Uyarısı
Google Manual İşlem Uyarısı

Veya,

Google Uyarı Sorunu
Google Uyarı Sorunu

Şimdi Google Disavow’u ne zaman kullanmamız gerektiğini anlatmış olduk. İkinci adım ise bundan çok daha önemli, yani, Google Disavow nasıl kullanılmalı?

Gelişmiş özelli Google Disavow’u çok dikkatli kullanmalısınız. Yanlış kullanırsanız sitenin Google arama sonuçlarına ciddi şekilde zarar verebilirsiniz. Sadece sitenize gerçekten zarar verdiğine emin olduğunuz, kalitesiz, zararlı linkleri reddettiğinizden iyice emin olmalısınız.

 Tekrar hatırlatayım;

  • Google manual ceza uyarısı aldığınızda,
  • Google sıralamalarında ve trafikte site ciddi kayıba uğradığında,
  • Rutin link kontrolü esnasında, gerçekten zararalı olduğuna emin olduğunuz linkleri tespit edttiğinizde. Örneğin, +18 siteler gibi.

Google Disavow kullanımını 3 aşamadan oluşturun.

  • Önce Webmasterler ile iletişime geçerek linkleri istelerinden kalrıtmayı deneyin,
  • Zaraklı olduğuna emin olduğunuz linklerin listesini oluşturun,
  • Metin dosyası (.txt) olmalıdır,
  • UTF-8 veya 7-bit ASCII ile kodlanmalıdır,
  • Her satır yalnızca bir bağlantı veya alanadı içermelidir,
  • Domain adı kaldırma işlemleri, URL’nin başında “Domain:” olmalıdır, ör. Domain: toxiclink.com
  • Her satır “#” ile başlamalıdır

Daha fazla bilgi için buraya tıklayarak ilgili yazıyı inceleyin.

Google Disowov
Google Disowov

Artık her şey hazır ise Google Disavow aracına giderek sitenizi seçip sürece başlayabilirsiniz.

Google Bağlantı Reddetme
Google Bağlantı Reddetme

Bağlantı reddetmeye tıklıyoruz,

Google Bağlantı reddetme aracı

Tekrar bağlantı reddetmeye tıklıyoruz, yani, ‘‘bitti’’ye tıklıyoruz.

Google Bağlantı Reddetme dosyası
Google Bağlantı Reddetme dosyası

Hazırladığımız txt doyasını yüklüyor ve gönderiyoruz, yani, ‘‘bitti’’ butonuna tıklıyoruz.

Anchor Text Dağılımını Çeşitlendirmek: Anchor text Google sıralamasında sitenin yükselmesi için çok etkili rol oynar, bunun tam tersi de olabilir. Yukarıda belirttiğim gibi, doğal link profili oluşturmanız için anchor text çeşitliği önemlidir.

Anchor text dağılımı anahtar kelimeleri nasıl çeşitlendirerek arttırdığınız gösterir.

Anchor Text

Anchor text dağılımında şunlara dikkat etmenizi öneririm:

  • Tam Eşleşme: Anchor text hedeflediğiniz anahtar kelime ile tam örtüşüyor mu? Örneğin: Kurumsal SEO Hizmetleri.
  • Cümle: Anchor text anahtar kelime cümlesi/uzun kuyruklu anahtar kelime içeriyormu? Örnek: En İyi Kurumsal SEO Hizmerleri Veren Firmalar
  • URL: Bu tamamen URL den oluşur. Örneğin: com.tr
  • Marka İsmi: Bu tür anchor textler markanızın ismini kapsarlar ve doğal olmasını sağlar: Örneğin: Güzel Hosting
  • Anahtar Kelime Markalı: Anchor texti sitenizin yükselmek istediği anahtar kelime ile birleştiriyorsunuz. Örnek: Türkiye’nin Lider Alışveriş Sitesi

Bayan güneş gözlüğü satan bir websitesinin sahibi olduğunuzu düşünelim. Anchor text dağılımını nasıl yapardınız? 

Eğer bir websitesinden 3 link alacaksanız şöyle bir profilin ideal olduğunu söyleyebilirim:

  • Anchor Text: Bayangunesgozlugu.com site – link verilen sayfa: Anasayfa
  • Anchor Text: Bayan güneş gözlüğü yorumları – link verilen sayfa: ürün hakkında inceleme/bilgi verdiğiniz sayfa.
  • Anchor Text: www.bayangunesgozlugu.com incelemeler – link verilen sayfa: mağaza. 
Anchor Text aşırı optimizasyon
Anchor Text aşırı optimizasyon

Aşırı optimizasyondan kaçınmak için şöyle bir yöntemi takip edebilirsiniz;

 

  1. Tam eşleşen fazya sayıda anahtar kelime-anhor textden kaçının: Eğer daha önce yazdığınız yazılara veya alt sayfalara link vermek istiyorsanız, tam eşleşen anchor text kullanmamanızı öneririm. Örneğin ‘‘ Backlink stratejileri’’ başlığındaki sayfaya link verirken ‘‘Backlink alırken uygulanacak stratejiler’’ ve benzeri kombinasyonlar kullanabilirsiniz. Aynı şey diğer sitelerden kendi sitenize bağlantı verdiğiniz durumlar için de geçerli.
  2. Alakasız Bağlantılardan Kaçının: ‘‘En iyi kedi maması markası’’ ile ‘‘ İstanbul tercüme bürosu’’ bir alaka var mı sizce? Bu tür anchor kullanımı şüphesiz Google cezasını getirecektir.
#4.Adım: Doğru Anahtar Kelime Analizi Yapın

Kalitesiz, siteye zarar veren bağlantılardan kurtulduktan sonra sıra anahtar kelime analizine geldi. Etkili bir pazarlama stratejisinin en önemli parçalarından birisi anahtar kelime analizidir.

Kapsamlı anahtar kelime analizinden yoksun projenizin uzun süre devam etmesi zor.

Bundan dolayı hem sektörünüzü, hemde sitenizi ziyaret eden kitleyi, hem de hedeflediğiniz kitleyi belirlemeye/anlamaya yönelik detaylı analizler yapmalısınız.

Siteyi ziyarete den kitlenin sitenizi nasıl bulduğunu öğrenin: Etkili olabilmeniz için sitenizi ziyaret eden kitlenin hangi anahtar kelimelerden sitenize geldiğini belirlemeniz gerekir.

Bunun için,

Google Anahtar Kelime Planlayıcı hesabınıza girin,

Anahtar Kelime Planlayıcı
Anahtar Kelime Planlayıcı

Şimdi Google’da yükselmek istediğiniz birincil anahtar kelimeyi girelim, SEO Hizmetleri diyelim.

Google Anahtar Kelime Analizi
Google Anahtar Kelime Analizi

 

Anahtar Kelime Analizi Nasıl Yapılır

Anahtar kelime fikirleri sekmesine tıkladığımızda aylık arama hacmini ile birlikte anahtar kelimeleri gösterir.

SEO için anahtar kelime analizi nasıl yapılır
SEO için anahtar kelime analizi nasıl yapılır

Peki, bu bilgiler nasıl yardımcı olacak?

İnceleyelim.

Anahtar kelime analizi yaptığınızda, hedeflediğiniz kitle ve eğilimleri hakkında bilgi alırsınız, aldığınız bilgi, hedef kitleniz neyi ve nasıl istiyor bilgisidir.

Örneğin, ‘‘yeni başlayanlar için SEO’’ diye arama yapanların, daha öncede büyük bir ihtimalle arama yaptıkları ve bu başlıkta bilgilendirici yazılar aradıklarını anlayabiliriz. Bunu bilmek, bu başlıklarda kaliteli, eğitici yazılar yazarak arama motorlarında yükselmeye çalışmanıza yardımcı olacaktır.

Hedef kitlenizi tanıyarak onların aradığı, ihtiyaç duyduğu bilgileri içeren başlıklarda kaliteli yazılar yayımlamak Google sıralamalarında iyi yerlere gelmenizi sağlayacaktır. Bu analizlerden yoksun başlıklar büyük oradan hedef kitleye ulaşmanızı engelleyecek ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır.

‘‘yeni başlayanlar için SEO’’ aramasında ilk sıradaki siteyi

Yeni Başlayanlar İçin SEO
Yeni Başlayanlar İçin SEO

Alexa.com da biraz daha detaylı inceleyerek ( hatta diğer siteleri), kendi hedef kitlemizin diğer özellikleri ve eğilimleri hakkında fikir edinebiliriz.

SEO analizi alexa
SEO analizi alexa

Az önce bahsettiğim bilgilendirici ve ticari anahtar kelimeleri hatırlıyormusunuz?  İşte buna benzer araştırmalar yaptığınızda kullanıcının bilgiye mi yoksa satın almaya mı geldiğini anlamış olur ve ona göre artıları çoğaltır, eksileri ortadan kaldırasınız. Yani, bu analizler sonucunda hedeflerinizi belirlersiniz.

Sitenizde hem Google’da yükselmek için hem bilgilendirici hem de ticari anahtar kelimelerle ilgili içerikler olmalıdır. Çünkü, ticari anahtar kelimeler satış öncesi alıcıları hedefler. Bilgilendirici anahtar kelimeler ise henüz alıcıya dönüşmemiş müşterileri hedefler.

Yani, ürünün/hizmet satışı yapmadan önce eğitmeli, bilgi vermeli, etkilemelisiniz. Bilgilendirici anahtar kelimeler satış öncesi e-mail listesi müşteri potansiyeli oluşturmaya yardımcı olur.

Anahtar kelime analizi yaparken, uzun kuyruklu anahtar kelimeleri göz ardı etmemelisiniz.

Bu konuda detaya girmeden Moz dan Rand Fishkin’in yazısını incelemenizi öneririm.

Rand Fishkin İstatistik
Rand Fishkin İstatistik
Moz İstatistik
Moz İstatistik

Onun tabiriyle, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin trafiği %80 gibi büyük bir oranda arttırdığını söylemek mümkün.

Rakiplerinizi analiz edin: Eğer Google’da yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde rakipleriniz önde ise, onları mutlaka analiz etmelisiniz. Eğer arama motoru algoritmaları rakiplerinizi seviyor ve destekliyorsa, onları kopyalayabilirsiniz.

Bunun için Google anahtar kelime planlayıcısı kullanabilirsiniz, anahtar kelime hedeflemede nokta atışı yapmanızı sağlar.

Varsayalım ki, ‘‘havuz yapımı’’ ve bununla ilgili anahtar kelimelerde Google’da yükselmek istiyorsunuz.

‘‘havuz yapımı’’ diye Google’da arıyoruz ve kendimize dişli rakipler buluyoruz.

Anahtar kelime rakip analizi

Ben ilk sıradakini göstereceğim.

Google anahtar kelime planlayıcıya gidiyoruz.

Google Adwords
Google Adwords

Araçlar kısmında anahtar kelime planlayıcı sekmesine tıklıyoruz.

Daha önce yaptığımız anahtar kelime analizlerinde anahtar kelime yerine rakibimizin URL’ini giriyoruz.

Anahtar Kelime Planlayıcı
Google’da Yükselmek İçin Anahtar Kelime Analizi

Sonuç olarak rakibinizin hedeflediği anahtar kelimeleri görüyorsunuz.

Bu her anahtar kelime için çalışır ve yükselmeniz gereken bilmediğiniz anahtar kelimeleri size gösterir.

Düşük sıralamalı anahtar kelimelerinizi yükseltin: Eğer yükselmek istediğiniz anahtar kelimelerde Google 2. sayfadaysanız ne yaparsınız?

Google 1.sayfaya yükselmek için ne yapmamalısınız?

Bu başlı başına bir makale konusu, fakat ben sizin için burada kısaca ama yazının en sonunda detaylı şekilde anlatacağım.

Eğer benim yazdıklarım yeterli gelmez ise, bu spesifik konu üzerinde başka SEO uzmanlarının tecrübelerinden faydalanabilirsiniz.

Konuya girmeden önce bir öneri: Sitenizin formatı, sektörü, içeriği ne olursa olsun mutlaka bir blog kategorisi olsun. Blogda yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri kapsayan çok kaliteli, özgün, özgünlük değeri yüksek, faydalı, bilgilendirici, detaylı, görsel ve videolarla kullanıcının anlamasını kolaylaştıran içerikler oluşturun.

Google sıralamasında yükselmek istediğiniz anahtar kelime ile ilgili Google sıralaması iyi olan makalenizi yükseltmeye çalışın.

Örneğin; ‘‘Küçük işletmeler için dış kaynak kullanım rehberi’’ başlığı için, şu yöntemi uygulayın:

  • Çok detaylı, kapsamlı araştırmalar yapın.
  • Burada sizinle paylaştığım stratejileri kullanarak ciddi anahtar kelime analizleri yaparak hedeflediğiniz anahtar kelimeleri belirleyin.
  • Çok detaylı ve ayrıntılı, uzun, anlaşılır, faydalı, görsel ve videolar içeren makale yazın (3-5 bin kelime.
  • Makalenizi yazarken dünya çapında otoriter sitelere kaynak linkler verin.

Güçlü, etkileyici, tıklamaya yönlendirici başlık belirlemekte çok önemlidir. 

Örneğin başlığınız: Küçük işletmeler için dış kaynak kullanım rehberi, ise,

Başlığı Şöyle Atabilirsiniz:  Küçük işletmeler dış kaynak kullanımı için 6 öneri veya temel + rehber+ rapor+indir.

Bunu yaptıktan sonra websitesi, blog sahipleriyle iletişime geçerek yazınıza link vermesini önerebilirsiniz.

Yazı sonunda konuyla ilgili daha fazla detaya bakabilirsiniz.

İçeri Google’da yükseltmek için anahtar kelime analizi yapın: Şimdiye kadar yaptığımız anahtar kelime analizleri websitesinin genel anlamda hedef kitleyi belirleme noktasında yapılan analizlerdi.

Şimdiki ise oluşturacağınız içerikle ilgili yapılan anahtar kelime araştırmasıdır ki, içeriğin içerisine dağıtacağınız anahtar kelime stratejisi dışında fazla alternatif yok.

Unutmamanız Gereken Şey: Anahtar kelime analizi, online pazarlama kampanyalarının başlangıç noktası ve temel taşıdır. Websitenizin nitelikli ziyaretçilerinin arama motorlarına hangi sorguları sorduğunu anlayınca,  dönüşüm oranlarını artırmak için açılış sayfalarını ona göre daha iyi hazırlarsınız. 

Potansiyel alıcı veya ziyaretçilerin Google arama sorgularını eğer bilmiyorsanız, dönüşüm oranlarını arttırma ihtimaliniz ortadan kalkıyor demektir.

Şimdiye kadar anlattıklarım yardımıyla anahtar kelime analizi yapmayı öğrendiniz. Bu artık sizin için kolay.

Zor bölüm, hangi anahtar kelimelerin organik trafik getirdiğini bilmektir. 

Bu kısıma kadar Moz, Ahrefs, alexa başta olmak üzere birkaç SEO aracından bahsettim, bunun için aynı SEO araçlarını kullanabilirsiniz, fakat şimdi özellikle organik trafik alan anahtar kelimeleri tespit etmek için sık sık kullandığım semrush’ı kullanacağım.

Google SEO Semrush Site Analizi
Google SEO Semrush Site Analizi

Aynı araç yardımıyla ana sitenin rakiplerinin de hangi anahtar kelimelerden trafik aldığını incelemeniz daha size bilgi verir.

Semrush website audit
Semrush website audit

Araç yardımıyla ilgili anahtar kelimelerden sitenin ne kadar organik trafik aldığını hesaplayabilirsiniz.

Semrush SEO analizi
Semrush SEO analizi

Belirli bir anahtar kelime ile ilgili çok daha detaylı ve yönlü analizler yapabilirsiniz.

Semrush SEO Anahtar Kelime Analizi
Organik trafik analizi

Yukarıdaki görseli özellikle özellikle paylaştım.

Eğer yükselmek istediğiniz ana/asıl anahtar kelimenin aranma hacmi çok yüksek ve gerçekten önünüzde çok dişli rakipler varsa, uzun zaman yayılan daha gerçekçi ve akıllıca strateji uygulayarak rakibinizi geçebilirsiniz, yani…

Örneğin, ana anahtar kelimeniz ‘‘ Hamilelik belirtisi’’ olduğunu düşünelim. Bu anahtar kelimede rekabetin oldukça yüksek ve dişli rakipler olduğunu varsayalım.

Sitenizde ilk makalenizi anahtar kelimenin geçtiği başlık yerine, daha az ama aynı konuda 4-5 tane daha az aranan anahtar kelimelerin içerdiği başlıklarla içerikler yayımlayabilirsiniz, ‘‘ hamile olmanın ilk belirtileri, Gebeliğin ilk belirtileri’’ veya daha düşük aranma hacimli anahtar kelimeler seçebilirsiniz.

Böylece içeriklerinizin yayınlanmasından sonra, Google ilk sayfa veya 2-3. sayfalarda çıkma şansınız daha güçlü olacaktır.

Alt anahtar kelimelerde 4-5 içerik girmemizin nedeni ana anahtar kelimede içerik girmeden önce arama motoru algoritmasına öncü güçlü sinyaller vermektir. Yani, asıl anahtar kelime için oluşturacağımız içeriğe zemin hazırlamaktır. 

Böylece rakiplerinizin organik trafik aldıkları anahtar kelimeler üzerinde analizler yaparak stratejilerinizi geliştirebilir ve ona göre içeriklerinizi oluşturabilirsiniz.

Google’da yükselmek istediğiniz anahtar kelimeleri içeriğe nasıl yerleştireceksiniz?

Varsayalım ki ‘‘ SEO stratejileri’’ anahtar kelimesinde yükselmek istiyorsunuz.

İçeriğinizin başlığını bu anahtar kelime içerecek şekilde ve jenerik, tıklanmayı artıracak, dikkat çekici şekilde atmalısınız, örneğin;

  • 10 Etkili SEO Stratejisi,
  • 20 Ölümsüz SEO Stratejisi
  • 25 Ücretsiz SEO Stratejisi Rehberi/Eğitimi
SEO stratejileri
SEO stratejileri
2017 SEO stratejileri
2017 SEO stratejileri

Bu şekilde başlığı attıktan sonra, içeriği oluşturmaya başlayın. Şöyle başlayabilirsiniz;

Arama motorları online satışların can damarına dönüştüğü günden itibaren, satış yaptığınız ürün veya hizmet için sadece websitesi açmak yeterli olmuyor. Google’da yükselerek daha cironuzu arttırmak için sitenize düzenli güncel, etkili SEO stratejileri uygulamanız gerekiyor.

Veya soru sorarak başlayabiliriniz…

En güncel, en etkili SEO stratejileri öğrenmek mi istiyorsunuz? O zaman makaleyi yazıyı okumaya devam edin. Bu yazı size sadece Google’da nasıl yükseleceğinizi anlatmakla kalmayacak, aynı zamanda en hızlı ve kalıcı başarıyı yakalamanın yöntemlerini pratik üzerinden gösterecek. 

Spam yapmadan anahtar kelimeleri içeriğin giriş kısmına nasıl yerleştirdiğimi gördünüz mü?

Daha önce belirttiğim gibi, anahtar kelimeleri içeriğe doğal şekilde yerleştirin, doğal görünmesini sağlamaya çalışmayın.

#5.Adım: Anahtar Kelimelerden Sonra İnanılmaz Değerli İçerikler Oluşturun.

Saçma başlık oldu, bunun farkındayım ama içeriğin önemini başka türlü anlatacak cümle kuramadım.

Kendimi sektörün içerisinde bulduğum günden beri, içeriğin olağanüstü gücüne inanmış birisi olarak buna ilk günden itibaren büyük önem veririm ve her platformda önemini vurgularım.

Eğer bana SEO nedir diye sorsalar?

Cevaba asla, İngilizcesi search engine optimization cümlenin kısaltılmışıdır diye banal, Türk kullanıcı tarafından anlaşılmaz saçma bir cümle ile başlamazdım.

SEO: çok kaliteli, özgünlük değeri yüksek İçerik ve kaliteli, doğal backlink çalışmasıdır, derdim.

Not: Yukarıdaki cümleyi iki hayati konuya vurgu yapmak için kullandım, şüphesiz SEO çok daha fazla şeyi kapsıyor, fakat benim tecrübelerime dayanarak bu iki şeyin SEO’nun %60’ı oluşturduğunu söyleyebilirim. İddialı bir söylem, bunun farkındayım, yanının devamında nedenini anlayacaksınız.

Bu iki konuya olağanüstü önem verdiğim için sona bıraktım.

Makalenin bittiğiniz sandığınız yerde aslında yeni başladığını bilmenizi isterimJ.

Ne yazık ki, birçok kişi anahtar kelime araştırma ve çalışmasının özünü yanlış anlıyorlardı. Google’ın Şubat 2011’de ilk Google Panda güncellemesini  yayınlamasından önce ve hatta sonra bile çok insan bunu anlamadı, sadece ufak bir kesim, değerli ve yararlı içeriğin belirli bir grup insana yönelik olması gerektiğini biliyordu.

2017 yılındayız ve bu daha yeni yeni anlaşılıyor.

Bilgilendirici anahtar kelimeleri içerikte optimize edin, meta açıklama ve başlıklarda anahtar kelimeleri kullanarak Google’da sıralamanızı yükseltin. Faydalı, doyurucu, çözüm sunan içeriğiniz doğal olarak sosyal medya’da ve otoriter websitelerinde istemeseniz bile yayımlanacaktır.

Detaylı, akıcı, anlaşılır referans içerikler oluşturmak için şu rehberi takip edebilirsiniz:

Verilere Dayalı Makaleler Yazın: ConversionXL verilere dayalı oluşturulan içeriğin trafiği arttırdığını söyle. İçeriğinizi verilerle güçlendirin, böylece kullanıcıların gözünde otoriter görünürsünüz ve ziyaretçileriniz içeriklerinizi sosyal medya başta olmak üzere paylaşır ve kaynak gösterir.

Araştırma makaleleri oluşturmaya çalışın, başkalarının o konuyla ilgili verdiği bilgileri toplayın ve daha fazla detaya inin. Diğer bir ifadeyle, içerikte mikro hedefleme yapın.

Örneğin, bir blog yazarı Google’da nasıl yüksenildiğini anlatmış ise, siz çıtayı yükselterek yeni bir domain alın ve hedeflediğiniz anahtar kelimede yükselterek bunu nasıl yaptığınızı anlatın.

Olaylar/Hikâyeler Anlatın: Şüphesiz, her içerikte bu tekniği kullanmak mümkün değil, bunu anlayabiliyorum. Fakat kendinizi bu konuda zorlayın.

Cognitive Edge (notlarım arasında ilgili PDF yazınısı bulamadığım için bu sayfaya link verdim), Pfizer’in hikaye anlatımı tekniğiyle nasıl Google’da yükseldiğini ve satışlarını arttırdığını açıklayan bir araştırma yazısı yayınlamıştı.

Aynı şekilde Alibaba’nın Çin hikâyesinin nasıl milyar dolarlık kazanca dönüştüğünü buradan inceleyin.

Alibaba.com İstatistik
Alibaba-Google yükselişi
Alibaba-Google yükselişi

Kitlenizi mest eden hikayeleri/olayların anlatımı nasıl yapılmalı?

Size kendi tecrübelerimden bir tane hikaye anlatacağım, o zaman konuyu ve önemini daha iyi kavrayacaksınız, bundan önce bu iddiamı destekleyecek argümanları paylaşayım.

Özgün/Yeni Bir Şey İle Başlayın: Burada bir parantez açmak istiyorum, Hikaye konusunun ne kadar hayati önem taşıdığını ortaya koymak için.

Youtube Hikayesi: Daha önce Paypal’da çalışan 3 kafadar, bir ev partisinde çektikleri resim ve videoları e-mail üzerinden paylaşmak zorunda kalıyorlar. Bu 3 kafadar bu sorunu biz yaşıyorsak, başkaları da yaşıyordur diyerek bir garaja, bazılarına göre çatı katına 19 ay kapanıp youtube. com’u kuruyorlar ve sonra bunu milyar dolara satıyorlar. Bu hikayeden aklınızda ne kaldı?

  • 3 genç,
  • Garaj,
  • Milyar dolarlar,
Youtube hikayesi
Youtube hikayesi

Google’ın hikayesi: Larry Page ve Sergey Brin adında yine iki genç, Stanford Üniversitesi’nde doktora öğrencisi oldukları sırada arama motorunu keşfediyorlar. Bu ikili, sık sık “Google Guys” olarak anılıyormuş zaten (5). Aklımızda hikâyeden ne kaldı?

  • 2 Genç,
  • Öğrenci,
Google Logosu
Google Logosu

Facebook’un Hikayesi: 4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi’nde antisosyal, çekingen, utangaç, oldukça genç bir öğrenci olan Mark Zuckerberg tarafından kuruldu. Hikayeden Aklımızda Kalanlar Neler?

  • 1 Genç,
  • Harvard Üniversitesi’nde okuyan gariban bir öğrenci,
  • Milyar dolarlar,
Facebook Logosu
Facebook Logosu

Hikayelerin ortak yönleri çok fazla.

  • Çoğu büyük üniversitelerde öğrenci, 1 taşta birkaç kuş.
  • Çoğu genç yaşta hayatın acımasızlıklarıyla yüzleşen ve zirve yapan tipler,
  • Çok önemli: Bütün projeler bir sorudan doğmuş, nasıl bulurum, nasıl paylaşırım, nasıl iletişime geçerim?

Burada dikkatinizi bir noktada çekmek isterim, hikayelerin doğruluğuna inanıp inanmak tamamen size kalmış, fakat arka planda kullanıcıyla duygusal etkileşime geçmeyi başarmışlar.

Dijital dünyada duygusallık olur mu? 

Bunun cevabını hayatın acımasız sillesini çocukken yemiş Steve Jobs Stanford’da vermiş, Google’ın doğduğu üniversitede yani.

Siteniz ne olursa olsun, kişisel bir blog dahi olsa bir hikayeniz olsun.

Siteniz kim veya ney, neye cevap veriyor, hangi açığı dolduruyor:

  • Trabzonda organik, kaliteli tereyağını ucuza satan e-ticaret sitesimisiniz?
  • Rizenin İkizderesinde organik balı ekonomik fiyatlara satmaya çalışan girişimcimisiniz?
  • Gümüşahene pestilini dünyaya pazarlamaya çalışan İngilizce bir site sahibisiniz?
  • Dünyayı dolaşmayı amaçlayan kişilere yol gösteren, en ucuz, en hızlı yolculukların nasıl yapılacağını anlatan bir blogcu-gezgincimsiniz?
  • En hızlı şekilde, en ekonomik freelancer içerik yazarımısınız?

Kısaca site içeriğinin önemi yok, hikaye şart.

Amerikalıların bu hikaye üretme potansiyellerine hayranlığımı bir kere daha ifade ederek konuyu sistematikleştirmenize yardımcı olacak Harward Bussines Rewiev’deki konuyla ilgili yazıyı okumanızı öneririm.

Bu aslında bir kültür, burada size bir görev vereyim.

Backlink çalışması yapan Amerikalı freelancer’ların hizmet ve şartlarını okuyun bir de bizimkilerin. Karşılaştırın, ifadeleri, üslubu. Ve şu soruyu sorun kendinize?

Oradaki bilgileri baz alarak, hangisine güvenip iş yaparsınız?

Websitenizin hikayesinin trafiğe nasıl etkileri olduğunu sıradaki başlıkta daha somut ortaya koymaya çalışayım.

Kendi Deneyimlerinizi Aktarın: Eğer youtube gibi tavanarası, facebook gibi yalnız kalmış garibanlık hikayeniz yoksa, iyi yada kötü fark etmez tecrübenizi merkeze koyun.

Jon Morrow site içi SEO çalışmasıyla günde 1.740 abonelik kazandı. Bazılarınız burun kıvırabilir, ama günlük 30K trafik alıp, yılda 500 abone edinemeyen örnekler var önümüzde.

Şimdi yukarıda bahsettiğim bir tecrübe paylaşmak istiyorum.

Sitenin hikaye konusunu daha çok iyi anlatacak canlı bir örnek.

Sosyal paylaşım sitesi olarak çıkan projenin amacı anlık tercüme ile dil bariyelerini ortadan kaldırmaktı.

İşe güzel bir hikaye kaleme alarak başladım. ( Hikaye tamamen gerçek).

Ve büyük portallarla iletişime geçtim, amacım sadece bir tane de olsa büyük bir haber sitesinde bir şekilde hikayeyi yayınlatmaktı.

Melih Bayram Dede, bıkmadan usanmadan gönderdiğim mesajlara cevap veren tek kişiyi.

Ama muhteşem bir geri dönüştü, bazı sorular sordu ve hikayeyi TV Nette kendisinin yayınlayacağı bir programda yayınlayacağını söyledi.

Yayınladı da.

Bu programın videosunu aldım ve tekrar büyük portallarla iletişime geçmeye başladım ama bu sefer boş bir hikaye yoktu elimde, TV Nette yayımlanmış bir programn görüntüleri vardı.

Bunun önemi şu, ben değil, başkası hikayeyi anlatıyordu.

Türkiye’deki bütün ulusal haber portallarıyla iletişime geçmeye çalıştım ama nafile, diyordum ki…

Yüzlerce e-maile sadece o dönem Shiftdelete.net yazralarından Cem Süer dönmüş ve hikayeyi kendisi de uyarlayarak Shiftdelete.net de yayımlamıştı.

Bir gün sonra aynı hikayeyi Shifdelete.net den Milliyet olduğu gibi alıntılıyordu.

Ve sonuç olarak hikaye 1 aylık zaman zarfında 500K nın üzerinde trafiğe 200K üzerinde kayıtlı üyeye dönüşmüştü.

Yani, kurgulanan hikaye yaklaşık günlük 18.000 ziyaretçiye dönüşmüştü.

  • Bir grup Türk genç,
  • Dil bariyelerini çözen,
  • Facebooka rakip,
Milliyet Dudu Haberi
Milliyet Dudu Haberi

Sonuç olarak bu hikâye, farklı dillerde yayıldı, yayıldı.

ve yıllık ağırlıklı Türk ve Rus kullanıcı olmak üzere 2.5 milyon kayıtlı üyeye döştü.

Hikayeler kesinlikle küçümsenmeyecek bir gerçektir ve SEO’nun keşfedilmeyi bekleyen en önemli görünmeyen yanıdır.

Böylece bölümle ilgili birkaç önemli konuyu da ele aldıktan sonra son ve çok önemli başlığa geçeceğiz.

Call-to-Action: Kısaca, CTA. Türkçe Call-to-Action’ı bence en mantıklı ve jenerik açıklamasını hızlıadam yapmışYani, Eylem Çağrısı. Kullanıcıyı bir eylem yapmaya yönlendirmek, davet etmek.

  • Şimdi satın al,
  • Hemen üye ol,
  • Şimdi dene,
  • Fırsatı kaçırma,

Her hikayenin bir sonu olmalıdır. Kendi sitenizde ve başka sitelerde hikayenizi anlatıp, ziyaretçinin dikkatini çekmeyi başardıktan sonra, onlar sizden çözümü sunmanızı bekleyecektir.

Yani hikaye bir sorunu çözmelidir.

Call-to-Action, Eylem çağrısı butonu veya formunu devreye sokarak dönüşümü arttırmanız gerekir.

Call to action butonu
Call to action butonu

Rakiplerimizin sadece ana sayfaya koyduğu call-to-action butonlarını bizi ilgili bütün sayfalara koyarak kayıt sayısını %43 gibi büyük bir oranda arttırmayı başarmıştık.

Paylaşılabilir Başlıklar Atın: Google algoritmasında oldukça fazla değişiklikler yaptı ama başlıklar konusu hep önemini korudu.

Eğer içeriklerinize paylaşılabilir başlıklar atarsanız, hiçbir şey okuyucularınızın içeriğe tıkamasına, okumasına ve paylaşmasına engel olamaz.

Peep Laja ConversionXL bir başlıktaki ‘‘ bugün’’ kelimesini ‘‘şimdi’’ ile değiştirdi. Ve bu küçük değişiklik dönüşümü %332 arttırdı.

Başlıklar her zaman tıklamayı arttıran önemli bir faktördür. Google sıralamasında #1 sırada olmanız bie tıklama alacağınız anlamına gelmez. Sayfa içi SEO belki sizi ilk sıraya çıkartabilir fakat başlıklar tıklamayı arttırır.

‘‘google 1. sayfada çıkmak’’ diye bir arama yapalım.

Google 1. sayfada nasıl çıkarım
Google 1. sayfada nasıl çıkarım

Bu aramada 1. Sırada çıkan sitenin daha fazla tıklama aldığını,

‘‘Google yükselmek’’ diye aradığımızda ise,

Google'da yükselmek
Google’da yükselmek

Google 2. ve 3. başlıkların tıklamayı daha fazla teşvik ettiğini söyleyebiliriz.

Rakamlar Ekleyin: Şimdiye kadar bu konuyla alakalı yapılan araştırmaların ve paylaşılan tecrübelerin çoğu başlıklarda rakamların kullanılmasının tıklamayı ve hatta Google’da yükselmeyi etkilediği yönünde.

Bunun Google’da yükselmek için bir kriter olduğunu söyleyemem ama tıklama oranlarını arttırdığını rahatlıkla söyleyebilirim.

İçerik başlıkları için atılabilecek örnekler;

Rakamlar Eleyin

  • Google’da 1. Sayfaya yükselmek için 15 temel faktör
  • SEO yapmak için bilmeniz gereken 10 önemli kriter

Jenerik Başlıklar

  • İnternette para kazanmanın yöntemleri
  • Yazı yazarak para kazanmanın ipuçları

Merak Uyandırın: Merak her zaman tıklamayı arttırır. Fakat bunu yaparken dikkatli olun, sayfa içeriğinin iddialı başlık kadar kaliteli olması gerekir. Başlığa güvenerek sayfaya gelen ve hayal kırıklığına uğrayan ziyaretçi emin olun birdaha asla sitenize gelmeyecektir.

Hiç duymadığınız 7 SEO tekniği, diye başlık attığınız içeriğin gerçekten bunu karşıladığına emin olmalısınız.

Ticari anahtar kelimeleri belirleyip, harika bir hikaye hazırladınız. Özgün, faydalı içerikler oluşturdunuz.

Kısaca site içi, içerik SEO çalışmanız bitti ise sıra Google’da yükselmek için doğru şekilde link inşasını oluşturmaya geldi.

#6. Adım: Link İnşasını Doğru Uygulayın

Üzülerek söylemeliyim ki, şimdiye kadar SEO ile alakalı yazdığım bütün yazılarda elde ettiğim tecrübeler şunu gösteriyor.

SEO=Backlink anlayışı genele hakim.

NOT: Backlink kavramını kullanmaktan tiksindiğim için yer yer bu kavramın yerine link veya link inşası kullanacağım.

Eminim bu yazıyı okuyan birçok kişi bu başlığın en başta olacağını tahmin ediyordu.

Ben en sona aldım, çünkü, içerikten sonra SEO için gördüğüm en önemli 2. faktör.

Link inşası veya backlink çalışması olarak adlandıracağım bu başlığı 20 alt başlığa ayırarak tek tek açıklayacağım.

Link inşası, Google algoritmasında değişen kurallar, beceriler, araçlar gereksinimlere adapte olamayan ve ayak uyduramayanlar için yıllar önce öldü.

Linkler, geri bağlantı, backlinkler hala önemini koruyor. Pekçok SEO değişen kurallar yüzünden site iç SEO ve içeriğe yöneldi. Ancak backlinkin önemini acaba biliyorlar mı?

Google # 1 sıraya yükselmek için, mükemmel içerik yanında linkler önemli bir faktördür. Backlink olmadan Google #1 sıraya yükselmek oldukça zordur, hatta imkansız diyebilirim. Çünkü Google hala siteye verilen linkleri önemser, siz de ödemsemelisiniz.

Google Pengue SEO’yu ebediyen değiştirdi.

Nisan 2012 öncesinde birileri ahresif link inşası marifetiyle çok iyi sıralamalar alabilirdi. Google Penguin Spam Filtresi artık Google’ın Temel Algoritmasının bir parçası haline geldi ve gerçek zamanlı olarak çalışıyor. Yani o birileri için artık devir kapandı.

Bu bölümde devrin kimin devri olduğunu da anlamış olacağız.

Bir websitesi link almadan Google’da yükselebilirmi?

Bir site link almadan yükselemez.

Neden böyle düşünüyorum?

  • Çünkü link Google’da yükselmenin #1 faktörüdür,
  • Çünkü linkler ağdır,
  • Çünkü linkler, özgün, değerli, bilgi dolu, faydalı içerikleri vurgularlar ( bu da yükselmeyi hak ettiğini gösterir)
  • Çünkü linkler sayfayı güçlendirir,
  • Çünkü linkler site ve sayfa otritesini arttırır,
  • Çünkü linker sitenin bilinrliğini arttırır,

Bu listeyi uzatabiliriz,

Bütün Linkler Aynı mıdır?

Ne kadar çok iyi link alırsanız o kadar iyi, derken alınması mümkün olan bütün sitelerden link alınmasından bahsetmiyorum.

Backlink profilinizin kaliteli olması için link aldığınız sitelerin kalitesini kontrol etmelisiniz. O siteden link almanın sitenize zarar verip vermeyeceğinden emin olmalısınız.

Bundan dolayı yüzlerce gereksiz, kalitesiz siteden backlink almak yerine 5-10 tane otoriter, yüksek hit alan, kaliteli siteden link almanız daha iyi olacaktır.

Sitenize zarar verecek linkler almanız site trafiğini %100 olumsuz etkileyecektir ve şimiye kadar anlattığım ve uygulayacağınız her şeyi, bütün emeklerin yok olmasına neden olacaktır.

Her link aynı değildir;

  • Kaç tane sayfa, subdomain, domain, root domain bağlantısı var?
  • Ayda ne kadar link alınır veya alınmış?
  • Hangi tip linkler ( Nofollow, Dofollow, Redirects, Javascripts, Frames?
  • Ne kadar güçlü ve güvenilir?
  • Hangi anahtar kelimede verilmiş? ( SEO, Dijital Pazarlama).
  • Bağlantı riski var mı, nedir?

Burada sıraladığım faktörler farklı websiteleri ve durumlara göre farklı değerlendirilmelidir. Konu, ülke, dil, anahtar kelime backlinkin iyi veya kötü olduğunu belirleyebilir. Yani, örneğin 1000 domainden bir sayfaya link vermekle 1000 domainden 1000 farklı sayfaya link vermek aynı şekilde değerlendirilemez.

Link İnşasında Google Kuralları Nelerdir?

Bütün linkler aynı olmadığı için backlink çalışmasına başladığınızda çok dikkatli olmalısınız.

Müşterileriniz ve kendi siteleriniz için kalitesi yüksek sitelerden linkler alın ve o linkleri yukarıda anlattığım şekilde çok değerli içeriklerle destekleyin.

Böylece sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınız mutlu ayrılacak ve Google sürekli sizi destekleyecektir.

Oluşturduğunuz link inşasının doğal olduğuna ve Google arama sonuçlarını maniple etmeye çalışmadığınıza emin olun.

Google webmaster yönetici yönergelerini ihlal eden, Google sıralamalarını maniple etmek için alınan backlinkler, Google kalite kurallarına aykırı link inşası sitenizin ceza lamasına ve trafik kaybetmesine neden olur.

Bağlantı şemaları ile ilgili Google’ın Kalite rehberini kısaca açıklamaya çalışarak yüksek kaliteli bağlantıları nasıl oluşturacağınızı ve kötüye kullanımdan nasıl uzak duracağınızı açıklamaya çalışayım.

Zararlı Link İnşası    

  • Karşılıklı Link Vermek: Aşırı karşılıklı bağlantı vermek
  • Makale Pazarlama, Misafir Yazarlık: Doğrusu ülkemizde çok fazla örneğini görmedim, açılımı için bakınız. Bir konu hakkında uzmanların makaleler yayınladığı platformlar. İngilizce oldukça fazla ve katiletisiteler bulmak mümkün.

Bu tür platformlarda anchor textin aşırı optimiza edilmesi, örneğin:

Piyasada oldukça fazla nişan yüzüğü var. Eğer nişan yapmayı planlıyorsanız en iyi nişan yüzüğü seçmeye şimdiden başlamalısınız. Bunun yanında çiçek ve nişan elbisesi almanız gerekir.

  • Web Dizini Linkleri: Sadece backlink almak için sitenizi eklediğiniz web dizinleri zarar verecektir. Google bazılarını cezalandırarak indexten çıkardı, eğer listeden çıkartılan dizinde sizin de siteniz var ise muhtemele bu sitenizi olumsuz etkileyecektir.
  • Forum ve Blog Yorumları: Forumlarda alanadının imazada kullanılması ve sadece bağlantı almak için yazımış anlamsız, yarasız yazılar. Aynı şep blog yorumları için geçerli.
  • Link Satın Almak: Google sıralamalarını manuple etmek için satın alınan linkler Google kurallarını ihlal anlamına gelir.
  • Zaralı Sitelerden Backlink Almak: Zararlı sitelerden kasıt +18, telif haklı olan program v.s indirme siteleri v.b siteler. 

Faydalı Link İnşası: 

Faydalı ve zararlı link inşasını özellikle bu şekilde hazırladım ki sizde pratik olarak farklı durumlarda, farklı siteler için hangi linkin zararlı, hangisinin faydalı olduğunu daha iyi anlayabilesiniz. 

Bununla birlikte orantı da çok önemli örneğin: 

Link profilinizin; 

%70’ni NoFollow

%30’nu DoFollow

%10’nu Edu v.s alabilirsiniz. Bu doğal link profilinizin doğal oluşturulduğunu gösteren bir kriterdir. 

Fakat bütün linkler NoFollow veya DoFollow ise zaten buradan doğal link inşası yapılmadığı anlaşılıyor. 

Şimdi asıl konumuza dönelim.

  • Karşılıklı Link Vermek: Eğer karşılıklı link verme ‘‘Link değişimi’’ işlemini aşırı derecede yapmıyorsanız bu yukarıda belirttiğimin tam aksine faydalıdır. 

Bu söylediklerim yukarıda yazdıklarımla çelişmiyor, orantı çok önemli.

  • Makale Pazarlama, Misafir Yazar: Başkalarının sizin siteniz hakkında yazılar yazıp yayınlamaları harika. Birde anhcor text kullanıp yükselmek istediğiniz anahtar kelimede link veriyorlarsa süper.
  • Web Dizini Linkleri: Kaliteli, otoriter sayısı oldukça çok az olan websitelerden backlink almanız faydalı olacaktır. Unutmayın ki belirli aralıklarla Google zararlı gördüğü dizinleri cezalandırır ve indexten çıkartır. Buralardan link alırken geleceği görmeye çalışmalısınız, yani link aldığınız dizinin gelecekte ceza alıp almadığı hakkında en azından bir görüşünüz olmalı.
  • Forum ve Blog Yorumları: Forumların devri kapanalı çok oldu ama bazı forumlar shiftdelete, donanımhaber, r10, maxicep gibi otoriter ve yüksek hit alan forumlardan link almanızı öneririm. Bu forumların sayısı iki elin parmağını geçmez. Diğerlerinden almanıza gerek yok. 

Sadece Türkçe değil farklı dillerde de sitenizle alakalı otoriter, yüksek hit akan forumlardan backlink alabilirsiniz. Aynı şey blog yorumları için de geçerli. Fakat blog yorumlarda yapılan genel bir hata var. Linkler sürekli ana sayfaya veriliyor, halbuki her blog yazısı için başka alt sayfaya verilmesi daha doğru ve doğal link inşası oluşturmanızı sağlar.

  • Link Satın Almak: Link satın almak yerine buraya harcayacağınız bütçeyle çok değerli içerikler oluşturarak sitenizin ziyaretçilerini etkileyebilir ve onların doğal yollarla kaliteli içeriğinizi paylaşmasını sağlayabilirsiniz.Fakat şu gerçeği de göz ardı edemeyiz, advertorial veya kabaca tanıtım yazısı dediğimiz yöntemle makaleler içerisinden link almak faydalıdır. 

Basit Link İnşası İpuçları

Daha önce yazdığım makaleden bir linkin kaliteli olduğunu nasıl anlayacağınızı öğrenebilirsiniz. Detaylı şekilde ele aldığım için burada tekrar anlatmanın bir anlamı olmadığını düşünüyorum.

Ayrıca link inşasında işinize çok fazla yarayacağını düşündüğüm kaliteli backlink kaynaklara buradan ulaşabilirsiniz.

 Doğal link inşası oluşturmak için para harcamadan uygulayabileceğiniz bir çok alternatif hala vardır.

1. Backlink İsteyin

Bu genelde göz ardı edilen ama SEO açısından çok etkili olan bir yöntemdir. Başlangıç aşamasında çevrenizde siteleri olan tanıdıklarınızdan siteniz hakkında yazılar yayınlayıp link vermelerini isteyebilirsiniz.

Çok az kullanılan, zahmetli ama etkili bir yöntem olduğunu söyleyebilirim.

Fakat alternatif olarak burada yukarıda anlattığım kendi hikayemi hatırlamanızı isterim.

İnternet üzerinden websitesi sahipleriyle iletişime geçin ve hikayenizi onlara anlatın ve yazı yayınlamalarını isteyin, veya kendi yazdığınız yazıları gönderin. %90’ı geri dönmeyecektir bunu söyleyeyim ama dönenlerin çalışmalarınıza sunacak katkılar inanılmaz sonuçlar verebilir.

2. İyi ilişkiler kurun   

Her zaman iyi ilişkiler kurmanız size avantaj sağlayacaktır. Mümkün olduğunuz kadar sektörünüze hakim olun ve aynı niche’deki blog, forum, facebook grupları ve hatta SEO uzmanları ile kontak halinde olmaya çalışın.

İletişime geçtiğiniz platformlarda yorum, içerik, yardımlarla çevrenize katkıda bulunun.

Ama bunu bir çıkar için değil, samimi şekilde yapın. Doğru insanlar sizi bulacaktır.

Bu tür platformlarda sadece kaliteli backlink almakla kalmayacak aynı zamanda sektörünüzle alakalı taze haberler ipuçları hatta datalar toplayacaksınız.

2. Sitenizi dizinlere ekleyin 

İnternet’te Google’ın aramalardan çıkarttığı bir çok dizin var. Bunun başlıca nedeni muhtemelen çoğunun çöpe dönmüş olmasıdır ama hala sitenizi ekleyebileceğiniz ve başta yakında kanacak olan Dmoz, foursquare.com, yelp.com gibi dizinlere sitenizi ekleyebilirsiniz.

Kaliteli otoriter siteler sizin sitenize değer katacaklardır.

Dmoz
Dmoz

3. Konuk Yazar Olun

İyi bir konuk yazar olabilirsiniz. Misafir yazar olarak sitenize link vererek makale anlayabileceğiniz birçok platform var.

Ülkemizde bu durum hala istenilen seviyede değil ama en azından denemekte fayda var. Misafir yazar olarak yazı yayımlayabileceğiniz sitelerle iletişime geçin.

Sektörünüzle alakalı platformları bulun, Türkiye’nin alanında otoriter platformlarından olan webrazzi den nabrut.com gibi otoriter bloglara kadar geniş yelpazede araştırma yapın ve bu platformlarda yazılar yazarak backlink almaya çalışın.

 

Misafir yazar
Misafir yazar

Yalnız blog yazasında şunlara özen göstermeye çalışın;

  • Websitesi veya blog sitenizle alakalı mı?
  • Yazdığınız yazı sizin sitenizin veya şirketiniz ne kadar da büyük muhteşem bir şey olduğunu anlatmamalı,
  • İlgi çekici, kaliteli, özen gösterilmiş bir yazı olmalı,
  • Unutmayın kötü makale kötü nam salar,

Unutmayın ki, link inşasını Google’da yükselmek için yapıyorsunuz, gerilemek veya ceza almak için değil.

İleri Düzey Link İnşası

Link inşası aslında göründüğünden çok daha zor ve riskli bir çalışmadır. En önemli kısımlardan birisi şüphesiz kaliteli backlink alabileceğiniz siteleri tespit etmektir.

5. Rakiplerinizin aldığı bağlantıları belirleyin

Rakiplerinizin backlink profillerini analiz ettiğinizde bazı ortak sitelerden backlink aldığınızı göreceksiniz ama aynı şekilde alınmamış pek çok sitenin varlığından haberdar olabilirsiniz.

Rakiplerin aldıkları backlinkleri tespit etmek için kullandığımız SEO araçları var, Moz, Ahrefs başta olmak üzere pek çoğunu kullanabilirsiniz.

Bunu Semrush yardımıyla yapalım.

Semrush Backlink Analizi
Semrush Backlink Analizi
Kaliteli Backlink Bulmak Semrush

 

Outgoing Links
Outgoing Links

Rakip sitenin backlink profilini üstünkörü incelediğimizde bile dünya çapında otoriter bilinen çok değerli sitelerin yorum, profil, BİO kısımlarından link alabileceğimizi göreceksiniz.

6. Rakiplerinizden dolayı backlink alın.

Aynı sektör/niche’deki rakibinizden backlink almanız imkansıza yakındır. Ama onun sık sık link verildiği sitelerden almanız mümkün olabilir.

Özellikle büyük siteler/projeler de genelde bu kaçınılmaz. Bu durumda dolaylı olarak backlink almak için rakibinizin link verdiği sitelerden siz bağlantı alabilirsiniz.

Aşağıdaki örnekteki gibi A ve H sizin rakibiniz olsun ve 1,2,3 link versinler ve sizde 1,2,3 sitelerden backlink aldığınızı varsayalım.

Sizin siteniz
Sizin siteniz

Ahrefs yardımıyla rakibin outgoing Linklerine bakarak hangi sitelere link verdiğini belirleyebiliriz.

Domain otoritesine göre sıraladığımızda genelde dünya çapında bilinen popüler, güvenilir ve otoriter siteleri görüyoruz.

Aşağıya indikçe diğer sitelerin sıralandığını göreceksiniz.

Kaliteli linkler nasıl bulunur
Kaliteli linkler nasıl bulunur

Rakibinizin değerli sayıp link verdiği siteler, sizin sitenize link veriyorlar olacaklar. Böylece dolaylı şekilden rakiplerinizden backlink almış olacaksınız.

7. Ölü Linkleri Backlinke Çevirin

Ahresf’te sitenizin konusu aynı olan sitelerdeki kırık linkleri tespit edin.

Kırık Link Nasıl Bulunur
Kırık Link Nasıl Bulunur
Kırık Linkler
Kırık Linkler

Site içindeki 404’e düşen kırık linklerin Google sıralamasına olumsuz etki ettiğini her webmaster bilir.

Bu linkleri belirledikten sonra sayfadaki içerikle alakalı kendi sitenizde faydalı, özgün makale yayınlayın.

Kırık link örneği
Kırık link örneği
Kırık linkler
Kırık linkler

Kaynak linkinin kırık olduğunu belirlediniz.

Kaliteli makaleyi sitenizde yayınlayarak site sahibiyle iletişime geçin ve linkin kırık olduğu ve isterse sitenizdeki çok kaliteli makaleyi kaynak olarak kırık linkin yerine ekleyebileceğini belirtin.

Profesyonel bir webmaster bunu memnuniyetle karşılayacaktır.

Aynı şekilde wikipedia.org sitelerdeki kırık linkleri belirleyerek bu kendiniz manual yapabilir ve çok değerli backlinkler alabilirsiniz.

8. Rakiplerinizin en sağlıklı/otoriter backlinklerini tespit edin

Google Penguaneden sonra sağlıklı backlink almanın önemi daha da arttır. Google’da 1.sıraya yükselmek ancak sağlıklı link inşasından geçer.

Rakip otoriter domainler

Rakiplerinizin backlink profillerini incelerken, en sağlıklı siteleri belirleyerek aynı mecralardan backlink almaya çalışın.

9.Rakiplerinizin Yeni Bağlantılarından Haberdar Olun.

SEO araçlarıyla bunu yapabilirsiniz.

Bazen hızlı hareket etmek başarı ve başarısızlığı getirebilir. Bundan dolayı sürekli rakiplerinizin hakkında bilgi akışı olmalı ve bu bilgi akışı gölgesinde analizler yapmalısınız.

Google alert yardımıyla rakipleriniz hakkında arama motorlarındaki yeni gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Bu başlığın girişinde daha önce yazdığım 2 makaleyi incelemenizi ve işinize yarayacak çok fazla backlink kaynakları bulabileceğinizi yazmıştım.

O makaleleri okuduğunuzda bu yazının son bölümünü çok iyi anlamış olmakla kalmayacaksınız artık neyi nasıl yapacağınızı da çok iyi kavramış olacaksınız.

Bu yazının artık sonuna geliyoruz…

Burada sizlere backlink alabileceğiniz siteler listesi verip yaratıcılığınız öldürmek yerine nasıl yapacağınızı anlatmaya çalıştım.

Fakat, yine de bazılarınızı hayal kırıklığına uğratmamak adına backlink alabileceğiniz bazı kaynakları incelemenizi önermiş olayım;

  1. Birçok kaliteli ve orta düzey siteyi bir araya toplamış,
  2. Yeni başlayanlar için çok iyi backlink kaynağı.

Yine bir uyarı yaparak bitireyim,

Bu yazının başında paylaştığım bir görsel vardı,

Kalitesiz Linkler
Kalitesiz Linkler

Backlink alacağınız sitelerin en azından Moz’da buraya tıklayarak.

Moz spam seviyesi belirlemek
Moz spam puanını öğrenmek

Burada 0’dan 17’e kadar siteler spam puanı verir.

Spam oranı 5 i geçen sitelerden backlink almayın.

Mümkün olduğunca 4 veya 3 ün altında olan sitelerden alın.

Kendi sitenizin de buradan spam skoruna bakın. Eğer, hiç backlink çalışması yapmadıysanız oran 3-4 çıkarsa endişelenmeyin. 

Çünkü bu hiç backlink yapmadığınızdan dolayıdır. 

10-15 kaliteli siteden bağlantı aldığınızda bu sorun ortadan kalkacaktır. 

Google’da yükselmek için yaptığınız SEO çalışmaları çerçevesinde alacağınız backlinkleri değerli yapan şeyler;

  • Alakalı Kaynaklar: Google arama sonuçlarında alaka düzeyini sorgular. Bundan dolayı Google sıralamaları belirlerken bunda büyük rol oynayan backlinkin alaka düzeyini değerlendirir.
  • Güvenilir Kaynaklar: Yüksek kaliteli site otoriter linkler verir. Bu tür sitelerden backlink almak zordur, haliyle değerlidir. Wikipedia, Webrazzi, Milliyet v.s gibi siteler.
  • Trafik Gönderen: Link inşasında her zaman unutulan şeydir. Başka siteye link neden verilir? Kullanıcıyı yönlendirmek için değil mi? Peki yıllarca kimse yönlenmemişse o linkin bir önemi varmıdır? Yoktur, o zaman, trafiği yüksek sitelerden backlin alınmalı ve aynı zamanda o sitede yayımlanan içerik oldukça kaliteli olmalıdır.
  • Tam / öbek / eş anlamlı anhcor textler kullanın: Linkin tıklanılabilir metinden oluşması Google’da yükselmeye yardımcı olur. Fakat, yazıda ilgili bölümde belirttiğim gibi aynı anchor texti kullanmayın, çeşitlendirin. 
  • Makale/Yazı içerisinden bağlantı alın: Google’ın en çok değer verdiği linkler yazı içerisinden ( bir metin) alınan bağlantılardır. Yanının başında, sondan bir önceki paragraftan backlink verilmesini önerebilirim. 
  • Satın Alınmayan: Bu tür backlinkler genelde ‘‘sitewide’’ footer gibi sitenin her yerinden görünen linklerdir ki, kısa süreli faydası dışında zararlıdır. Aslında duruma göre faydalı da olabilir ama detaya girmeyeceğim, sizin uzak durmanızı öneririm. 
  • Alınması zor olan: Bir bağlantının alınması ne kadar zor ise değeri o kadar yüksektir. Bunu bir kriter olarak söylemiyorum ama pratik olarak işler böyle yürüyor. 
  • Aynı sayfadan başka sitelere de verilen: Sizin backlink aldığınız sayfadan çok otoriter başka sitelere de verilen backlinkler verilmesi. Doğallığı ve değeri arttırır. 
  • Karşılıklı olmayan: Bu konuda orandan bahsetmiştik Ama mümkünse siz karşılıklı link vermemeye çalışın. 
  • Backlink aldığınız sayfaya başka sitelerden backlinker: Bir siteden backlink aldığınız sayfaya başka sitelerde backlink veriyorlarsa sizin aldığınız bağlantının değeri artar. Bunun için geri bağlantı alınması kolay olan sitelerden sitenize değilde backlink aldığınız sayfaya bağlantı veritseniz faydasını görürsünüz. 

Sonuç

Google’da yükselmek ve 1. sırada yer akmanın sırrı, hedef kitleyi tanımak, eğilimlerini ve ihtiyaçlarını bilmek, detaylı anahtar kelime analizi yaparak bu analiz gölgesinde harekete geçiren, doyurucu bilgi içeren içerikler oluşturmaktan geçtiğini gördük.

Google’da ceza almadan yükselmek sadece bunları yapmakla olmuyor, aynı zamanda kaliteli link inşası oluşturmak , sektör ve rakip analiz yapmaktan geçiyor.

Bu yazıda neyi, nasıl yapacağınızı detaylıca anlattım.

Diğer yazılarda Google’da yükselmek için SEO çalışmalarında yapılacak daha spesifik konuları detaylandıracağım.

Bu konuyla ilgili benim hikayem bu:)

Sizce paylaşmaya değer mi?

Konuyla ilgili sorularınız yorum kısmından yöneltebilirsiniz, cevap vereceğimden emin olabilirsiniz.

Yalnız backlink almak için yorum yapmayın lütfen:).

Bana iletişim formundan ulaşarak çekinmeden sorularınızı yöneltebilirsiniz.

İsterseniz hemen yukarıdaki sosyal medya hesaplarımdan takip edebilir, Linkedin profilimi ağınıza ekleyebilirsiniz.

Eee hala burada mısınız?

Hadi gidin ve rakiplerinizi sollayın.

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Tartışma

  1. Mustafa

    Ersin bey. Sadece helal olsun diyorum 100 sitede dolaşıp alamadığım inanılmaz faydalı bilgiler aldım. Elinize, emeğinize sağlık. Ben böyle bir içeriğe daha şahit olmadım. Eğer sitem spam cezası aldıysa ne yapmamı önerirsiniz. Google indexinden çıktı site. WordPress tabanlı çok iyi hit alan siteydi ama sitede bazı linkler indirme sitelerine yönlendirilmiş, bu yüzden alanadı google sıralamalrından kaldırıldı. Ne önerirsiniz?

    1. ersintezcan

      Yorumunuz için teşekkürler. Aslında bu ceza sayılmaz. Google ziyaretçilerin güvenliği için geçici olarak sitenizi indexten kaldırmış. Muhtemelen kullandığınız bir eklenti veya uzun süre WordPress’i güncellemediğiniz için meydana gelen güvenlik açığından faydalanmışlar. Sitenizi virüslerden temizlediğinizden emin olduktan sonra. Google Search Console’da site haritanızı silip yeniden ekleyin ve Alanadını ”Google gibi getir” işlemini yaptıktan sonra sitenizin yeniden incellenmesini isteyin. Bir kaç gün içerisinde olumlu sonuç alacaksınız ev siteniz eski sıralamasına geri dönecektir.”Google gibi getir” konusunu bonus olarak söyledim, yapmasanız da olur.

  2. Kerem Aydın

    Üst düzey bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

    1. ersintezcan

      Teşekkürler

  3. Özgür Ece

    Merhaba!
    Hocam SEO hakkında şimdiye kadar okuduğum en kapsamlı yazı olduğunu söyleyebilirim. Seondex’de yazıyordunuz oradaki yazılarınız aban çok yardımcı olmuştu, özellikle backlink alımı ve backlink kaynakları hakkında yazdığınız yazılardan sizi tanıyorum. Sizin sayenizde 8 olan domain otoritesini ceza almadan Allaha şükür 36’a kadar yükselttim ve trafiğim 1 yılda mübalasız söylüyorum %1000 den fazla arttı.
    Bu yazı benim için çok faydalı olacak. Teşekkürler hocam.

    1. ersintezcan

      Merhaba!
      Özgür bey. Yorumunuz için teşekkürler.
      Evet seondex ile maalesef ilgilenemiyoruz. Artık enerjiyi eskisi gibi sınırsız kullanamıyoruz. Bundan dolayı artı buradayız.
      Yorumunuz için tekrar teşekkürler.

  4. Neslihan Tekin

    Ersin Bey 7 senedir dijital pazarlamadayım böyle bir tazı görmedim. İlk defa hayatımda bu tür bir konuya yorum yapıyorum. İnanılmaz faydali bir yazı olmuş. Sizinle nesıl iletişime geçebilirim.

  5. Burak Yıldız

    Hocam muhteşemsin. Allah razı olsun. Siteme virüş bulastığından dilayı indexten kaldırdı google. Bütün dediklerinizi yaptım ve buğun değerlendirme sonucu olumlu, sıralamalara geri döndüm. Allah razı olsun.

  6. Mustafa Şahin

    Teşekkürler hocam. Çok harika bir yazı olmuş. Benim bir sorum olacak. Sitemde bir alışveriş sitesinin reklamları yayınlanıyor. Galiba birileri birşeyler yapmış. Güvenlik çok iyi ama bunu nasıl yapılmış anlamadım. Google reklamların olduğu sayfaların linklerini gönderdi 2 gün önce ve aylık 250 k olan trafik 10 k ya düştü 2 gün içinde. Ne yapabilirim? Lütfen bana yardımcı olun.

    1. ersintezcan

      Merhaba Mustafa bey. Aynı isimde buna benzer bir soru sorulmuştu. Okumanızı rica edeceğim. Son zamanlarda WordPress tabanlı sitelerden böyle şikayetler geliyor. Muhtemelen bir eklentiden kaynaklanıyor. Bir sitede Analystic için kullanılan bir eklentiden dolayı böyle bir sorun tespit etmiştik. Güvenilir olmayan eklentileri kaldırmanızı öneririm.

  7. Akın Kurtuluş

    Elinize sağlık hocam. Çok güzel ve bilgilendirici olmuş. Şimdiye kadar böyle bir yazı okumadım. SEO hakkında çok güzel bir kaynak olmuş.

  8. Şemsi Selimoğlu

    Hayatımda gördüğüm SEO hakkındaki en kapsamlı kaynak olduğunu söykeyebilirim. Teşekkürler Ersin Bey.

  9. Ahmet

    Hocam site hızı hakkında çok iddialı şeyler yazmışsınız. Site hızının SEOna bu kadar etki ettiğinu şahsen düşünmüyorum. Öyle olsaydı en çoz ziyaretçi alan ve en yavaş olan eticaret siteleri konusunu nasıl açıklardık?

  10. Hakan Armağan

    Elinize sağlık. Harika bir kaynak oluşturmuşsunuz. Benim sorum SEO araçlarıyla ilgili. Yazıda bahsettiğiniz SEO araçlarını duydum ama kullanmadım. Fiyatlara baktımda hepsini aynı anda kullanma şansım yok. Bana bir tanesini önerebulirmisiniz? Hangisini kullanmamı önerirsiniz?

  11. Enver

    Ersin bey SSL sertifikası hakkında sorum olacak. SSL kullanmak SEO açısından faydalımı? Bazıları eticaret siteleri dışındaki sitelerin kullanmalarını öneriyorlar.

  12. Yorumsuz

    Hocam süper bir yazı. Teşekkürler.

  13. Azmi

    Üstad 404 hatası alıyorum son 1 aydır, sürekli artıyor. Bunun bir zararı olur mu?

arrow