SEO Nasıl Yapılır?

SEO Nasıl Yapılır

SEO nasıl yapılır başlığı altında sizinle paylaşacağım bu yazı Dünyayı bilmiyorum ama Türkiye’deki en kapsamlı kaynağıdır.

Rehber niteliğindeki içeriğin en önemli özelliği, içerdiği SEO tekniklerinin hem bugün hem de gelecekte %100 uygulanabilir ve SEO açısından faydalı olmasıdır.

Yeni başlayanlar veya kendini geliştirmek isteyenler için hazırladığımı içeriğin bazı başlıklarının SEO uzmanları için de faydalı olacağına inanıyorum.

Google’da yükselmek için uygulayabileceğiniz SEO teknikleri;

Site İçi SEO

On-Page / Site İçi SEO sitenizi kapsar.

Alan adı seçimiyle başlayan bu süreç,  SEO çalışmalarının telafisi imkânsıza yakın en sık hatalarının yapıldığı, kritik aşamadır.

Bunu bildiğim için yapılabilecek hataları da göz önünde bulundurarak Site İçi SEO başlığını oldukça geniş tutmaya çalıştım.

Hatırlanabilir Domainler Seçin

Domain İsmi SEO Etkisi
Domain İsmi SEO Etkisi

Alan adı seçerken, söylenmesi, yazılması, telaffuzu ve anlaşılması kolay domainler tercih edin.

Bundan dolayı standart dışı, uzun alan adlarından uzak durun.

Anahtar Kelime Odaklı veya Tam Eşleşmeli Domainler

Günümüzde anahtar kelimeyle tam eşleşen domainler üzülerek söylemeliyim ki, hala Google sıralamalarında özellikle rekabetin düşük olduğu sektörlerde önemli rol oynuyor.

Fakat geçmişte bu durum daha kötüydü.

Günümüzde Google bunlara karşı önlem alıyor ve gelecekte bu durum tamamen ortadan kalkacak.

Bundan dolayı SEO adına yapılan hatadan uzak durarak, anahtar kelime odaklı alan adlarından uzak durun.

Domain’de tire kullanmayın

Domain alırken örnek-site.com şeklinde tirelerin olduğu alan adlarından uzak durun.

Çünkü bu tür domainler Google tarafından spam ile ilişkilendirilecektir.

Mutlaka tire kullanılması gerekiyorsa, birden fazla kullanılmalıdır.

Com uzantılı alan adları almaya çalışın.

Domain almaya karar verdiğinizde, yaşayacağınız en büyük sorun istediğiniz alan adlarının daha önceden alınmış olmasıdır.

Bu aşamada en çok yapılan hata com, dışında info, ws gibi daha kalitesiz uzantılara yönelmektir.

Genelde SEO uzmanları ilgili anahtar kelimede daha fazla trafik almak için tercih ederler, fakat bu tür düşük kaliteli uzantılar spamla ilişkilendirilir.

Subdomain mi? Klasör mü?

Her ne kadar Google, domain ve subdomain‘deki içerikleri eşit tuttuklarını açıklasa da , tecrübeli webmasterlar farklı düşünürler

Örneğin, blog.orreksite.com yerine www.orneksite.com/blog alt klasör kullanırlar

Bazı istisnalar hariç, eğer siteniz farklı dillerde ise en.orneksite.com.

Her ne kadar subdomain mi, klasör mü sorusuna farklı cevaplar verilse de ben, tecrübelerim gereği subdomain taraftarıyım.

Alan adı yaşına takılmayın.

Alan adı ne kadar yaşlı olursa SEO açısından o kadar iyidir hikâyesini hepimiz biliriz.

Google alan adı yaşının hiçbir önemi olmadığını açıklıyor.

Tecrübeler Google açıklamasının doğru olmadığı gösterirken, domain yaşının SEO ve Google sıralamalarına büyük etki yaptığı iddiaları da doğru değildir.

Yeni başladığınız projelerinizde domain yaşına hiç takılmayın.

İçeriğinize LSI Anahtar Kelimeler Ekleyin

SEO Çalışmasında LSİ Anahtar Kelimeler
SEO Çalışmasında LSİ Anahtar Kelimeler

İngilizce açılımı Latent Semantic Indexing yani Gizli Anlamsal İndeksleme olan LSI anahtar kelimeler, benzer ve yakın anlamlı kelimeleri kullanmanın karşılığıdır. Bu tür kelimeleri içeriğinize eklediğinizde Google sayfanın ne ile alakalı olduğunu tam manasıyla anlayabilmektedir. LSI anahtar kelimeleri bulabilmek için ise arama sonuçlarında alt bölüme bakmanız yeterlidir.

Infografik Blog Yazılarınıza Metin İçeriği de Ekleyin

Evet, infografik gönderiler her ne kadar sosyal paylaşım ve backlink yaratmakta çok işlevsel olsa da ortada çok büyük bir sorun var:

Google bunları okuyamıyor!

Bu nedenle infografik yazılarımızın altına genellikle metin yazıları da eklemeliyiz. Bu sayede Google hem sayfanın hem de infografinizin ne ile alakalı olduğunu anlayabilir.

Her Sayfa için Benzersiz Başlıklar Üretin

Standart ve tekrarlanan başlıklar.

Bu çok sayıda sitenin yaptığı gerçekten çok büyük bir hata ve Google bununla ilgili olarak net bir şekilde, “Arkadaşlar bunu yapmayın!” diyor.

Her sayfa için tek tek benzersiz başlıklar bulmanın çok zor olduğunun farkındayım ama bu gerçekten çok önemli bir nokta.

Başlık Etiketlerine Uzun Anahtar Kelimeler Ekleyin

Diyelim ki “kırmızı ayakkabılar” kelimesi üzerinde çalışıyorsunuz ve genellikle başlık etiketlerinizi de bu kelime etrafında şekillendirirsiniz.

Ancak başlıklara uzun kuyruklu anahtar kelimeler eklemek daha akıllıcadır. Örneğin “en iyi kırmızı ayakkabılar” ya da “en ucuz kırmızı ayakkabılar” şeklinde anahtar kelimeler üretebilirsiniz.

Bu yol sayesinde seçtiğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimede daha rahat yer edinebilirsiniz. Bu da sizin ana anahtar kelimenizde de yükselmenize yardımcı olacaktır.

URL’de Sadece Anahtar Kelimenize Yer Verin

SEO Uyumlu URL
SEO Uyumlu URL

Birkaç yıl önce denediğim harika bir fikir vardı. Kısa URL’lerin SEO için çok önemli olduğunu biliyordum ve ben de URL’lerimde tam anahtar kelimeyi kullanmaya başladım. Gerçekten de işe yaradı. Yani çoğunlukla, ornek.com/tam-anahar-kelime şeklinde kullanmaya başladım.

Açıkçası sadece anahtar kelime URL’ler ile on-page SEO birleştirildiğinde ortaya güzel şeyler çıkmakla birlikte çok sık anahtar kelime kullanıyorsanız bu tür URL kullanımı bazı sorunlara yol açabilir.

Pratik ve Uygulanabilir İçerikler Üretin

Deneyimlerime göre, pratik içerikler daha çok tıklanıyor ve yapılan çeşitli çalışmalarda da bu görülüyor. Bu insanları paylaşmaya teşvik ediyor ve insanlar arasında paylaşılan şeyler genellikle gerçekten pratik bilgiler veren içerikler.

Anahtar Kelime Yoğunluğunu Unutun, Kullanılma Sıklığına Odaklanın

Google’ın anahtar kelime yoğunluğunu bir sıralama faktörü olarak görmesi pek olası değildir. Fakat anahtar kelimenin bir sayfada kaç kez bulunduğuna baktıkları su götürmez bir gerçek.

Örneğin;

A sayfasında “mide bulantısı” anahtar kelimesi sadece bir kere geçiyor.

B sayfası ise aynı anahtar kelimeyi 7 kere kullanmış. Hangi sayfanın “yulaf ezmeli kurabiye” ile daha alakalı olduğu açıktır.

Sonuç olarak, makale gövdesinde hedef anahtar kelimenizi en az 2, 3 kere kullanın.

Gizlilik Politikası ve Şartları Sayfanız Olsun

Google’ın direk olarak değerlendirmeyebileceği bu madde, sitenizin şüpheli ortaklık sitelerinin önüne geçmesinde etkili bir yol. Yani kullanıcıların Gizlilik Politikası ve Şartları sayfanıza kolaylıkla ulaşabilmesi, sitenizi daha gerçekçi yapıyor ve eğer böyle bir sayfa göremezlerse sizi pek güvenilir bulmuyorlar.

H1 ve H2 Etiketlerine Anahtar Kelime Eş Anlamlılarını Ekleyin

SEO Çalışmasında H1 H2 Taglarının Önemi
SEO Çalışmasında H1 H2 Taglarının Önemi

Hedef anahtar kelimelerimizi H1 ve H2 etiketlerinde kullansak da bazen bunlar gereğinden fazla olabiliyor. Bu durumda ise anahtar kelimelerinizin eş anlamlılarını H1 ve H2 etiketlerine koyabilirsiniz.

Örneğin hedef kelimemiz “Düşük Karbonhidratlı Tatlılar” ise, “Şekersiz Tatlılar” şeklindeki kullanımları da H1-H2 etiketlerine ekleyebilirsiniz.

Başlığınızı 60 Karakterden Kısa Tutun

Google önceleri sitenizin başlığını arama sonuçlarında göstermek için belli bir karakterde kısıtlamıştı fakat günümüzde artık bunu piksel olarak yapıyor ve 512 piksellik bir limit uyguluyor. Piksel olarak saymak çok zor olduğu için yapılan hesaplara göre 60 karakterin altı %99 bu limiti aşmıyor.

2018 yılında Google başlık ve açıklama karakter sayısını arttırdı ama siz yine de şimdilik kısa tutun.

Sosyal Medya Paylaşım İkonlarını Daha Görünür Yapın

Sosyal medya paylaşım butonunu bulamadığım için paylaşamadığım birçok içerik olduğunu söyleyebilirim. Bu yüzden daha görünür ikonlar sayesinde kullanıcılarınızın içeriklerinizi daha çok paylaşmalarını sağlayabilirsiniz.

E-Ticaret Ürün Sayfalarını Blog Yazıları Gibi Düzenleyin

Örneğin hedef anahtar kelimenizi birkaç kere kullanın, LSI anahtar kelimeler kullanın ve mantık çerçevesinde 1000 kelime üstü ürün tanıtımları yazın.

Ana Sayfanızı ve Marka İsminizi Değişime Göre Optimize Edin

Ana sayfanızın tonla işlevi olsa da çok fazla içerik bulunmadığından sıralamalara girmesi kolay değildir. Yani ana sayfalar Google’ın kullanıcılara göstermek istedikleri sayfalar değildir. Bu yüzden odaklanmanız gereken şey marka isminizdir.

Uzun İçerikler Üretin

Yapılan çeşitli çalışmalarda uzun içerik ile sıralama arasında bir ilişki bulunmuştur. Bu illa ki uzun metinlerin sizi üst sıraya taşıyacağı anlamına gelmez ancak 1000’den fazla kelime içeren içeriklerin daha üstlerde olmasıyla ilgili birçok veri bulunuyor.

Burada belirttiğim 1000 kelime minimumdur.

Anahtar Kelimenizi Başlığın Başına Ekleyebilirsiniz

Arama motorları genellikle başlığın başında yer alan kelimelere daha çok önem verir. Bu yüzden mantıklı bir şekilde başlığın ilk kısmında anahtar kelimeyi geçirmek önemlidir.

Örneğin arama kelimesi, “youtube seo” ise, içeriğinizin başlığını “youtube seo: harika bir rehber” koyabilirsiniz.

Eski İçeriklerinizi Güncelleyin

Yine yapılan araştırmalarda görülüyor ki, gönderiler güncellendikten sonra daha fazla ziyaretçi çekmeye başlıyor. Ayrıca Google sitenizle ilgilendiğinizi görüyor ve kullanıcılar da bu site güncel olarak bakıyor. Bu öneri en az bilinen SEO ipuçlarından biri olabilir ama içeriklerimi yılda en az bir kere güncellemeye çalışıyorum.

“Yayınlanma Tarihi”ni “Güncellenme Tarihi” ile Değiştirin

Eski yazınızı güncelledikten sonra yazının güncellenme tarihini mutlaka belirtin. Sitenize gelecek olan kullanıcılar eski tarihi gördüğünde yazıda anlatılan SEO tekniklerinin eskidiğini düşünerek okumaktan vazgeçebilirler.

Bu tür kazalara meydan vermemek için güncellenme tarihini unutmayın.

Site İçi Linkleme 

Site içi linkleme  ile ilgili çok basit ve işe yarar bir yöntem vardır. Yüksek değerli sayfalarınızdan sıralamaya sokmak istediğiniz sayfalara link verip onları yükseltebilirsiniz.

Sitedeki Linkler için Bağlantı Geçişleri Özelliğini Kullanın

Arama sonuçlarında çıkan site içi linkleriniz tıklama oranını arttırmaktaki en faydalı yollardan biridir. Ayrıca sayfanızdaki farklı bölümlere geçiş linkleri ekleyerek de sitenizdeki linklere tıklanma oranını arttırabilirsiniz.

Başlıklarınız ile İlgili Sorunlar için Google Search Console Kullanın

Google başarısızlıklarınızın açıklayıcı ve öz olmasını istediğini belirtiyor. Fakat ne yazık ki siteniz büyüdükçe bazı başlıkların artık iş göremez ve eski olduğunu fark edeceksiniz. Neyse ki, Google Search Console yardımıyla “Arama Görünümü ” yolu ile bu sorunu çözebilirsiniz.

Çok Sayıda Resim Kullanın

Resimler içeriğinizi kolay okunabilir hale getirmenin mükemmel bir yoludur.

Kolay okunabilir demek kullanıcıların sitenizde daha fazla zaman geçirmeleri anlamına gelmektedir. Google kullanıcı deneyimi sinyallerine çok fazla önem verdiğinden sitede kalma süresi de SEO üzerinde çok büyük bir etkiye sahiptir.

Arama Sonuçlarında Bilgi Grafiği Şeklinde Çıkmak için Bilgileri Maddelendirin

Google bilgi grafikleri sadece “Ersin Tezcan Kaç Yaşında?” gibi aramalarda çıkmıyor. “X Nasıl Yapılır?” şeklindeki aramalarda da çıkan bilgi grafiklerinde görünmek için listeli bir içerik yaratabilirsiniz.

Madde madde içerik üretmek bu şans ile karşılaşma oranınızı arttırmaktadır.

İçerik Linkleri Kullanın

Site İçi Linkleme SEO açısından önemlidir
Site İçi Linkleme SEO açısından önemlidir

İçeriğiniz ile alakalı diğer içeriklere link vermek, Google sıralamanızı yükseltir mi? Google’a göre: olabilir. Yapılan araştırma sonuçlarına bakıldığında da içerik link kullanımı sıralama üzerinde az da olsa bir etkiye sahip.

İçeriklerde diğer sayfalara link vermek Google’da yükselmeye etki etmediğini varsaysak bile, site içi dolaşımı arttırarak sitede kalma süresini arttıracaktır.

Tıklama Oranını Arttırmak için Schema Kullanın

Schema Google arama sonuçlarında zengin bir arama görünümüne sahip olup, öne çıkmanızı sağlayabilir.

Açıkçası, yıldızlı değerlendirme sonuçları ya da resimli arama sonuçları görünümü tıklama oranınızı arttıracaktır. Bununla birlikte SEO’daki diğer her şey için olduğu gibi, sınırlar içerisinde kalmaya özen gösterin. Çünkü artık Google, insanları schema kullanımını istismar ettikleri için cezalandırıyor.

Kısa URL’ler Kullanın

Daha kısa URL kullanımı hem arama motorları hem de kullanıcılar için her zaman daha iyidir.

Ayrıca, Google arama sonucu üzerinde yapılan pek çok analize göre, kısa URL’lerin Google gözünde uzun URL’lerden daha önce olduğu görülüyor.

Muhtemelen bunun nedeni Google örümcekleri’nin kısa URLleri daha kolay yarıyor olmasıdır.

Daha Uzun (4 Satır) Açıklama Bölümü Elde Etmek için Bu Yöntemi Kullanın

Tahminlerime göre Google, arama sonuçlarında bir sayfanın meta etiketlerini %50 oranda dikkate alıyor.

Bunun yerine, içeriği sayfadan çekmeyi ve sayfanın açıklama bölümüne dikkat etmeyi tercih ediyor. Bazen Google’ın bazı sitelere arama sonuçlarında 4 satırlık bir açıklama bölümü ayırdığını görebilirsiniz. Daha yüksek bir tıklama oranı sağlayan bu 4 satırlık açıklama bölümünü nasıl elde ettikleri konusunda ise 2 faktör var.

  1. Sitenin genel itibarı
  2. Sayfanın üst kısmında yer alan uygulanabilir ipuçları (Bunların uygulanabilir olduğunu nasıl anlayabilir? Google algoritması aslında düşündüğümüzden daha zeki.

Dolayısıyla mantıklı olduğu zamanlarda, sayfanın üst kısımlarına uygulanabilir ipuçları ekleyin. Google bu ipucunu alarak sitenize daha uzun bir açıklama bölümü ayırabilir.

Başlık Değiştiren Kelimeler Kullanın

Başlık değiştiren kelimeler genellikle arama sonuçlarının sonuna eklenen kelime veya kelime öbekleridir. Örneğin “kredi kartı” ile ilgili bilgi almak isteyen birisi, “en iyi kredi kartları”, “kredi kartları 2017”, “kredi kartı incelemeleri” gibi değişik aramalar yapar.

Siz de bu tarz kelimeleri başlığınızda kullanırsanız, o arama kelimelerinde üst sıralarda yer alırsınız.

Aşağıda örnek kullanımlar görebilirsiniz:

  • “en iyi”
  • “incelemeleri”
  • Şu an içinde bulunduğumuz yıl, örneğin 2018
  • “PDF”
  • “rehberi”
  • “dersleri”
  • vavist elbise modelleri”

Anahtar Kelimenizi İçeriğin İlk 100 Kelimesinde Kullanın

Anahtar Kelimeler
Anahtar Kelimeler

Eski SEO ipuçlarından biri olan bu yöntemin hala etkisi olup olmadığı net olmamakla beraber benim halen kullandığım ve kesinlikle zararının dokunmayacağı bir yöntem.

Hatta bu yazımda bile cümleye ”SEO nasıl yapılır” şeklinde başladım:)

Buna ek olarak, arama sonucunda kullanıcılar aradıkları kelimeyi görürlerse, doğru yerde olduklarını düşünürler.

Daha Fazla Paylaşım Kazanmak için, Tweet Butonları

Eğer siz de, “Keşke daha fazla kişi yazımı paylaşsa!” diye düşünüyorsanız, bu ipucunu çok seveceksiniz.

Klasik “gönderimi paylaşın” mesajı yerine, “tweetlemek için tıklayın” butonu kullanabilirsiniz. Ayrıca başka birinden yazınızı ilgi çekici bir alıntıyla, resimle ya da özel bir ipucuyla paylaşmasını da isteyebilirsiniz.

Konuyu Derinlemesine Yazın

Yapılan çalışmalar gösteriyor ki, konuyu derinlemesine anlatan ve kullanıcıların akıllarında bir soru işareti bırakmayıp başka bir aramaya sebebiyet vermeden konuyla ilgili her şeyi anlatan içerikler daha üst sıralarda yer alıyor.

Resimlere Alt Etiketini Başlık Gibi Ekleyin

Google, resimlerin içeriğini göremez. Bunun yerine resimlerde ne olduğunu anlamak için, resim meta verilerini dikkate alır.

 Bu yüzden resim alt metinlerinde anahtar kelimelerinizi eklemenizi önerebilirim. Yani resimlerin alt etiketi ile başlık aynı metin olabilir.

SEO Çalışmaları İçin Link İnşası  

Link İnşası
Link İnşası

Linkiniz için Her Zaman Özel bir Sayfanız ve Yeriniz Olsun

Link inşası üzerine çalışan insanların yaptığı çok büyük bir hata vardır:

Genellikle birilerine bir link ile birlikte mail atarlar. Burada önemli olan nokta, kullanıcıyı linkle boğmamaktır çünkü eğer zaten içeriği sevdiysem linkinizin mantıklı bir yerde olması yeterlidir.

Daima linki insanların gözüne sokmaktansa mantıklı bir yerde kullanıp daha değerli kılmak önemlidir.

Misafir veya Köşe Yazarı Olun

Misafir yazar veya köşe yazarı olabileceğinizin blog veya siteleri araştırın. Özellikle kendi sektörünüzde bulabilirseniz ne ala. Webrazzi gibi kendi sektöründe otoriter web siteleri, bloglar bulabilirseniz çok daha iyi olur. 

Otoriter, kaynak olabilecek, okunabilir, faydalı içerikler oluşturmaya çalışın. 

Ortak İçerik Üretimi

Herkesin bildiği bir durum var ki,

Harika içerikler üretmek gerçekten çok zordur. Fakat bir yardımcı ile bu oldukça kolaylar.

Bu nedenle ben her zaman başka sitelerde ortaklık kurulmasını tavsiye ediyorum. Bir çalışmada, raporda ya da infografikte işi birliği yapılabilir.

Örneğin, ziyaretçilerinizi düşüncelerini paylaşmaya teşvik edebilirsiniz. İşe yarayan teknikler, yöntemleri, bilgileri paylaşmalarını isteye bilirsiniz. 

Bu tam bir kazan kazan durumudur çünkü hem ben sizin blogunuz’da harika bir içerik olacak, hem de size yardımcı olan okuyucunuz içeriğin yıldızı olacak .

Veri Toplayıp Paylaşın

Bir sağlık sitesi için şeker hastalığı hakkında yayınladığımız akademik makale 30 dan fazla siteden backlink aldı, tamamen doğal ve 1 yıl gibi bir zaman zarfında .

Benzersiz veriler, içerikler tahmin edemeyeceğiniz boyutta backlink getirebilir.

Benzer Gönderileri Büyük bir Rehber Yardımıyla Güçlendirin

Eskiden yazılmış ve artık ilgi görmeyen yazılar size bir katkı vermemekle birlikte SEO performansınızı da düşürebilir.

Bu yüzden eğer trafik çekmeyen içerikleriniz varsa bunları büyük bir rehber ile bir araya getirin. Yapacağınız bu işlemle birlikte, ilgi çekmeyen içeriklerinizin daha fazla değer kazanmasına yardımcı olabilirsiniz.

Terimler Listesi Oluşturun

Oluşturacağınız terimler listesi sayesinde kolayca backlink elde edebilirsiniz. Örneğin bir sitenin tıp ile ilgili oluşturduğu terimler listesinin 1200 backlink aldığını gördüm.

Terimler listesi ile ilgili olarak bir diğer önemli şey ise, çoğunun eski ve küçük olması.

Yani, bulunduğunuz sektöre göre terimler çok az olabilir, kısaca, çok fazla emek harcamadan etkili sonuç alabilirsini.

Basit ama kullanışlı uygulama, araçlar oluşturun.

İnsanlar, yardımcı araçları çok severler.

Daha da önemlisi, insanlar ücretsiz araçlara link vermeyi daha da çok sever.

Örneğin basit bir emeklilik hesaplayıcıya 300 sitenin link verdiğini söylesem.

Kaliteli İnfografikler Yaratın

Yapılan bir araştırmaya göre, infografik olarak oluşturulmuş içerikler, metin bazlı içeriklere göre çok önemli oranda ki bu yaklaşık 2.3 kat, daha fazla paylaşılıyor.

Ayrıca kişisel tecrübelerime göre de backlink alma konusunda infografikler çok değerli bir konumda.

(Çünkü genellikle oluşturduğunuz infografik diğer insanlar tarafından yazıların içeriğinde kullanılacaktır.)

Ortak Markalı İnfografikler Üretin

Başarılı bir infografik yayınlamak her zamankinden daha zor durumda.

Önceden çok az kişinin kullandığı bu yöntemi kullananların sayısı her gün binlerce artıyor.

Öyleyse başarılı nasıl olabiliriz?

İnfografik işini biriyle paylaşın. Bu şekilde iş yükü yarıya inerken, reklam iki katına çıkar.

Yakın Niche Çevresinde Tıklanabilir İçerikler Üretin

Eğer sıkıcı bir blogunuz vara, insanların içeriklerinizin linklerini paylaşmayacağını düşünebilirsiniz.

Neyse ki durum böyle değil.

Direk ilgili niche’deki sitelerden backlink alamıyorsanız daha yakın sitelere yönelebilirsiniz, böylece elinizde backlink alabileceğiniz backlink sayısını arttırarak link alma şansınızı yükseltirsiniz.

Ziyaretçi Mesajlarıyla Başkalarını Sıkmayın

İki basit kurala uyduğunuz sürece, ziyaretçi mesajları almak link inşası için iyi bir durumdur.

Kural 1: Ziyaretçi mesajlarını giden link inşası stratejisi olarak düşünmeyin.

Kural 2: Ziyaretçilerinizin alakasız veya düşük kaliteli sitelere link vermesini önleyin.

Nofollow Linkleri Tamamen Sitenizden Uzaklaştırmayın

Do Follow No Follow Linkler
Do Follow No Follow Linkler

Google’dan Matt Cutts’ın verdiği demeçlere göre, nofollow link kullanımı çok fazla spam yapılmadığı sürece sitenize zarar vermez.

Hatta bir videosunda dünyadaki bütün nofollow sitelerden backlink alsanız bir şey olmaz diyordu.

Fakat soru şu SEO stratejilerinde nofollow backlink işe yarar mı?

Benim tecrübelerime göre sadece işe yarar demiyorum hatta, hayati önem taşır diyorum. Çünkü SEO çalışmalarınızdaki doğal link inşası ancak link çeşitliliği ile mümkündür. Dolayısı ile Nofollow backlink almamış bir istenin link inşası doğal olabilir mi?

Bu yüzden şunu söylüyoruz ki, nofollow linkleri tamamen sitenizden uzaklaştırmayın. İlgili bir sitenin linki olduğu sürece nofollow link kullanabilirsiniz.

Çapa Metni ( Anchor) Aşırı Düzenlemeyin

Tabi ki tam eşleşmeli çapa metinler özel bir kelimede yükselmenize yardımcı olabilir.

Fakat çok fazla eşleşme, sizi sıcak sulara itebilir. Özellikle Google Penguin algoritmasının ardından, çapa metinler size yardımcı olsa da bu riske girmeye değmeyecektir.

 Bağlantı Kalitesini Çok Önemsemeyin

Son yapılan sıralama kriterleri araştırmalarında görülen şey, 1. Sıraya çıkmaktaki kilit nokta, size link veren sitelerin sayısıydı.

Öyleyse yapmanız gereken şey, olabildiğince fazla yüksek kaliteli link elde etmek olmalıdır. Eğer kaliteli bir site bulduysanız fakat o site istediğiniz otoriteye sahip değilse, yine de o linki alabilirsiniz.

Site Verilerini Önemsemeyin. Eğer Site İyi Görünüyorsa, Link Alabilirsiniz.

Her zaman muhatap olduğu bir soru var.

“Bir siteden link alınabilmesi için sahip olması gereken minimum PA/DA/Trustflow/SiteAuthority değerleri ne olmalıdır?”

Benim cevabım ise, site verilerine bakmıyorum bile şeklinde.

Bana göre eğer bir internet sitesi, göz testini geçiyorsa, iş görür.

Tecrübelerime göre, iyi görünen sitelerden alınan linklerin etkileri de daha iyi oluyor. O yüzden site verileriyle vakit kaybetmeye gerek yok.

Fakat, tıklanan backlinklerin daha etkili olduğunu söyleyebilirim.

Sıradan Bağlantılarla Zaman Harcamayın

Sıradan linkler ile alakalı bir strateji bulursanız…

… olabildiğince hızlı bir şekilde başka bir yolu denemeye koyulun.

Gerçekten, sıradan link inşa stratejileri Google tarafından değersizleştirildi hatta ileride bu stratejiyi kullananlar cezalandırılabilir.

Bu yüzden, daha uğraştırıcı linklerle uğraşmanızı öneriyorum. Bir diğer deyişle, eski moda e-mail atarak link inşası gibi fikirler iyi olabilir.

Sıradan linklerden kastım, twitter, facebook, google v.s yani herkesin link alabileceği platformlardan alınan backlinkler, SEO’na pek katkısı olduğunu düşünmüyorum.

Twitter’dan Link Fırsatları Bulun

Twitter SEO çalışmalarınızda ücretsiz backlink aracına dönüşebilir. Sitenizin konusuyla alakalı blogerleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Metindeki Linklere Odaklanın

Sitenizdeki bir link ile ilgili olarak,

“Bu link benim sıralamamı yükseltecek mi?” diye düşündünüz mü?

Tecrübelerime göre, metinlere yerleştirdiğiniz linkler, sitenizi gerçekten arama sonuçlarında öne çıkarıyor. O yüzden bu şekildeki linklere yönelmenizi %100 öneririm.

İlgili Linklere Odaklanın

Bir Google çalışanının söylediği gibi, “… Alakalı olmak, PageRank’ın yeni türüdür.”

Evet, linklerin verileri (link otoritesi) hala önemli fakat günümüzde linklerin sitenizle alakalı olmasını geleneksel link verilerine bakmakla eşdeğer görüyorum.

Yayınlarda Röportaj Yapın

İnternette yayınlanan ses kayıtları ile link inşası için kullanılan, az bilinen ve en değerli stratejilerden biridir.

Ziyaretçi mesajı bırakmaktan daha zor bir iş olduğu kesin olan internet yayını oluşturmak, faydalı bir SEO ipucu olarak görülebilir.

HARO ve MuckRack Kullanarak Haber Sitelerinden Link Almak

Özellikle İngilizce metinler içerisinden almanızı öneririm.

Örneğin Huffington Post gibi dünyaca ünlü bir haber sitesinden link almak istiyorsunuz.

Gazeteciler, uzmanlardan alıntı yapmak ister ve MuckRack, HARO, Medium gibi siteler de bu iki tarafı bir araya getiriyor.

Gazetecilerin sizin alıntınızı kullanması biraz güç olsa da, alınacak her link altın değerinde olacaktır.

Bu platformlarda daha çok yabancı dillerde yapılan SEO çalışmaları için kullanılabilir. 

Görselliğe Hitap Eden Yerlerden Link Alın (İnfografikler Gibi)

Hayatın harika olduğu zamanlarda, eğer bir infografik ya da grafik kullanıyorsanız, herkes size link verirdi.

Fakat hayatımız artık o kadar harika değil.

Yine de neyse ki, çoğu insanın samimi ve görselliğe hitap eden içeriklere link verdiğini biliyoruz.

Ayrıca eğer görsel bir içerik paylaştıysanız, Google’ın tersten resim aratma motorunu kullanarak sizin görselinizi kullanan siteleri bulup onlara küçük bir hatırlatma gönderin.

Hacklenmiş İnternet Sitelerine Yardımcı Olun

Her yıl 30 bin internet sitesi hackleniyor.

Ve bu sitelerden çoğunun sahibi, sitesinin başkaları tarafından yönetildiğinden haberi yok.

Neyse ki bu tarz siteleri bulup site sahiplerine bu konuda fikir verebilirsiniz.

Bunu yaparken de google arama motorunda uygunsuz kelimeleri aratarak bunların kullanıldığı normal internet sitelerine ulaşabilirsiniz.

Bu yetenekli site sahipleri ile tanışmanız ve ortam kurmanızda harika bir yoldur.

2017 yılında  WordPress news paper temasının bir açığından dolayı temayı kullanıp güncellemeyen pek çok site hacklenmişti.

Aynı temayı kullandığım bir sitede sorunu tespit edip düzelttikten sonra bunu SEO stratejimde nasıl fırsata çevireceğimi düşündem ve hacklenen 50 ye yakın site buldum.

Çözüm sunarak 30 dan fazla siteden link vermesi rica ettim ve kabul edildi.  

İnsanlar Sizi Onlara Anlattığınız Kadar Bilsin

Sonraki içeriklerinizde daha kolay ve potansiyel backlink kaynağı olacak paylaşımlar ister misiniz?

Bunun için yapmanız gereken insanlara içten mailler atarak içeriğinizi paylaşmalarını sağlamak. Fakat bu mailde içeriğinizi karşınızdakinin paylaşmasına sebep olabilecek biçimde anlatmalısınız.

İçeriğinizi Sektörün Önde Gelenleri İçin de İlgi Çekici Yapın

İçerik pazarlamakta yeni olanlar : “İçeriklerimi müşterilerime uygun oluşturuyorum.”

İçerik pazarlamakta uzman olanlar “İçeriklerimi sektörün önde gelenleri ve müşterilerime uygun olarak oluşturuyorum.

Küçük ayrıntı gibi görünüyor lakin içeriğinizi sektörün önde gelenleri yayabilir.

Üniversitelere Güzel Olanaklar Sunun

Üniversite öğrencileri için yapacağınız güzel indirimler, üniversiteden bunu haberdar ettiğinizde size harika .edu linkler olarak geri dönecektir.

Makalelerinize Yorum Yapan İnsanlara Cevap Yaızn

Yorum yapan kişileri asla küçümsemeyin, bazı yorumlardaki bilgiler bazen makalenin kendisinden değerli olabilir.

Makalenizin fazla miktarda yorum alması SEO açısından da önemlidir.

İçeriğinizle ilgili Benzer Şeyler Paylaşmış Kişilere Yönelin

İnsanların sizin içeriğinizi paylaşmanızı istiyorsanız, yapmanız gereken şudur:

Öncelikle, o konuda bir şeyler paylaşmış insanları bulun.

Sonra o insanları sizin içeriğinizden haberdar edin.

Cidden hepsi bu kadar.

İçeriğinizi E-Posta Listesiyle Tanıtın

İçeriği E-Mail ile tanıtın
İçeriği E-Mail ile tanıtın

Facebook’u unutun.

Twitter’ı unutun.

Eğer insanların sizin son içeriklerinizden haberdar olmasını istiyorsanız, e-mail listesi kullanın.

Tecrübelerime göre, e-mail listenize abone olan kullanıcılardan aldığınız kaliteyi katkıyı başka hiçbir yöntem veremiyor.

NOT: Bu sosyal medyayı SEO çalışmaları dışında tutun anlamına gelmez.

Yeni Gönderi Paylaşmış Blogcuları Takip Edin

Yeni içeriğini henüz paylaşmış birinin içeriği üzerinde oynama yapma şansı, 5 yıl önce paylaşım yapmış birinden daha yüksektir.

Bu yüzden siz de taze gönderileri görmek için bir çeşit uyarıcı kullanabilirsiniz.

Info@Mailleri ve İletişim Formlarına Kişisel Mailler Atın

İletişim formları ve iletişim mailleri neredeyse kara deliğe giden mesajlar gibidir. Fakat bu yolların önemini arttıracak değerli bir yol keşfettim.

Mesajınızı iletmek istediğiniz kişiye özel yazın.

Örneğin, Ali isminde birine yazacaksınız fakat Ali’nin mail adresini bulamadınız. Bunun için Ali’nin sitesindeki iletişim formunu kullanarak Ali’ye özel bir mail yollayın.

Çünkü hedeflenerek atılmış mailler, Ali’nin e-posta kontrolü sırasında dikkatini çekecektir.

Toplantı ve Buluşmalarda Konuşun

Sadece tek bir link almak için çok mu fazla uğraşıyorsunuz?

Neyse ki, buluşmalarda konuşmanın sitenizin otoritesini güçlendirmekte ve link almakta çeşitli faydaları var.

Herhangi bir topluluk önünde yapacağınız konuşmalarla sitenize birden fazla link sağlayabilirsiniz.

Tersten Ziyaretçi Mesajı Elde Edin

Tersten ziyaretçi mesajı elde etmek, bilinen bir blogcunun sizin siteniz için bir ziyaretçi mesajı yazması olarak tanımlanabilir.

Tahmin edebileceğiniz gibi bu siteniz için harika bir durumdur.

Oldukça çok bilinen bir blog yazarının sitenizde ziyaretçi mesajı yazacak olması zor gelebilir fakat bunun için yapılacak bir ödeme, alınacak karşılığa değer olacaktır.

İki Aşamalı E-Maili Deneyin

Evet, çoğu insan amaçları olan linki ilk mailde yolluyor. Fakat şunu keşfettim ki iki aşamalı mailleşme oldukça faydalı bir yöntem.

Yapılan bir araştırmaya göre, direk amacı belirten linkin atıldığı maillerden geri dönüş oranı %16 iken, ikinci mailde link atıldığında geri dönüş alınma şansı %40’a kadar çıkabiliyor.

E-Maillerinizi Zamanlayın

Link çalışmalarına ilk başladığımda, maillerimi ne zaman istersem o zaman yolluyordum.

Bu büyük bir hata.

Fakat hemen öğrendim ki, maillerinizi ne zaman attığınız gerçekten büyük bir farklılık yaratıyor.

Bu nedenle şu an Boomerang kullanıyorum. Bu araç e-maillerinizi hedef gelen kutusuna tam olarak doğru zamanda atıyor ki bu süre genellikle öğleden sonra 1 ve 3 arasıdır.

Metin İçeriğini Sese Dönüştürün

Başka bir blogcunun içeriklerini ses kaydına ya da ses kayıtlarını metine dönüştürebilirsiniz.

Fakat burda dikkat etmeniz gereken nokta, bunu link almak için yapmıyorsunuz. En azından karşıdaki bunu bilmemeli. Sadece metini ya da ses kaydını atın ve link verip vermeme kararını onlara bırakın.

Ayrıca link alamazsanız bile iyi bir iş çıkardınız. Bu ileride çok faydalı olabilecek bir arkadaşlığa da sebep olabilir.

Başkalarının İçeriğini Tercüme Edin

Uluslararası bazda değerli olabilecek bir içerik görürseniz, yazara bu içeriğin başka bir dile tercüme edilmiş halini yollayın.

Eğer beğenirlerse bunu kullanıp size de link verebilirler.

Buna rağmen link vermediyse tercüme ettiğiniz yazının linkini varsa yorum kısmına yazarak yazarı onurlandırın.

Link Profilinizi Temizleyin

Web sitenizin link profili
Web sitenizin link profili

Link çalışması yapanların bilmediği şeylerden biri de aldıkları linklerin onlara zarar verebileceğidir.

Siz de spama girmemek için aldığınız linkleri kontrol etmelisiniz. Bazı linkler çok eskide kalmış olabilir ya da rakibiniz sizin linkinizi blog yorumlarıyla zararlı hale getirdi.

Bu tür durumlarda o link sizin sitenizin arama sonuçları için olumsuz bir etki yaratacaktır.

Bu yüzden elinizden geldiğince faydalı olmayan linkleri reddedin.

Sizden Link Vermeden Bahsedenleri Uyarın

Internet sektöründe herhangi bir yazar sizden bahsedebilir ve bu sizin için harika bir durumdur.

Fakat dikkat etmeniz gereken nokta o yazarın sizin sitenize link vermiş olması. Eğer unuttuysa, hatırlatıp değerli bir link elde edebilirsiniz.

Anahtar Kelime İzleme ile Henüz Keşfedilmemiş Link İmkanları Bulun

Buzzsumo sitesinde yer alan anahtar kelime izleme aracı sayesinde o anahtar kelimede yeni yayınlanan yazılara ulaşabilirsiniz.

Örneğin çevre dostu seyahat ile ilgili bir siteniz var ve link almak istiyorsunuz. Bu araçta eko seyahat ya da yeşil seyahat gibi kelimeler için bir uyarı oluşturabilir ve o konularda bir yazı yayınlandığında haberdar olabilirsiniz.

Başkalarının Güncel Olmayan İçeriğini Güncelleyin

İyi fakat modası geçmiş bir içerik görürseniz bu içeriğin güncellenmesine yardımcı olabilirsiniz.

Tecrübelerime göre site sahipleri eski içeriklerini yeni linklerle ve tavsiyelerle güncellemeyi seviyor. Size de bir teşekkür olarak link verebilirler.

Otoriter Linkleri Bulmak için Blog Listeleri Kullanın

Sektörünüzdeki en iyi blogları nasıl buluyorsunuz?

Google’da “konunuz” + “blog” şeklinde yapacağınız aramalar size yardımcı olabilir fakat el ile düzenlenmiş kaliteli blog listeleri çok daha değerli linklere ulaşmanızı sağlayacaktır.

Kırık Linkleri Kullanın

E-posta çalışmalarınızdan 3 kat daha fazla sonuç almak ister misiniz?

İnsanlara yardımcı olma metodu kırık linkler konusunda da işe yarıyor. Hedefinizdeki sitedeki kırık linkleri bulup bu linklerden site sahibini haberdar edebilirsiniz.

Bu sayede gayet kaliteli bir teşekkür backlinki kazanabilirsiniz.

E-Postalarınıza Kolay Ulaşmak için mailshake.com Kullanın

Çok sayıda kişinin e-posta adresine ulaşmak çoğu zaman bir işkence halini alabiliyor. Bu yüzden mailshake.com kullanabilir ve mail listesine kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Google Resimler Kullanarak Ziyaretçi Mesajı Fırsatları Bulun

Öncelikle yapmanız gereken şey blogunuzda sıkça ziyaretçi mesajı paylaşan birini bulmak.

Ardından o kişinin kullandığı avatarı Google tersten resim aramada aratarak o kişinin ziyaretçi mesajı attığı siteleri keşfedebilirsiniz.

Daha Hızlı Başarıya Ulaşmak için Linkclump Kullanın

Google Chrome mağazadaki faydalı uygulamalardan olan Linkclump eklentisi, Google’da arama yaparken siteleri hızlı bir biçimde yeni sekme olarak açmanıza yardımcı olur.

Bu sayede işlerinizi daha hızlı halledebilirsiniz.

Gerçekçi Link Hedefleri için Million Short Sitesini Kullanın

Amazon ya da Youtube gibi devleri arama sonuçlarınızdan ayıklamak için kaç dakika harcıyorsunuz?

Bu gerçekten uğraştırıcı bir iş olabilir.

Bu nedenle arama listenizdeki ilk 100, 1000, 10 bin siteyi Million Short adlı site sayesinde kaldırabilirsiniz.

Link Almak için Kullanıcı Görüşlerini Kullanın

Sevdiğini bir ürün ya da servis varsa, öncelikle kullanıcı görüşü ile alakalı bir sayfaları var mı onu kontrol edin.

Ardından onlar için bir kullanıcı görüşü sayfası oluşturmayı teklif edin ve bunu yaptığınızda kendinizi kolay kazanılmış ve çok değerli bir link ile yüz yüze bulabilirsiniz.

E-Posta Taktiklerinizi Optimize Etmek için Yesware Kullanın

Yesware, insanların e-postalarınızı açtıklarını, linklerinize tıkladıklarını ya da diğer insanlara mail yönlendirmesi yaptıklarını size haber verir.

Bu sayede e-posta yardımıyla uyguladığınız taktiklerin faydasını denetleyebilirsiniz.

Kapsamlı Yazılar Yazın, Mega Rehberler Hazırlayın

Her gün yaklaşık 2 milyon blog gönderisi paylaşılıyor.

 Bu nedenle 500 kelime olarak hazırladığınız zayıflamanın 5 yolu makalesi, okyanusun derinliklerinde kayboluyor.

Kötü haber…

Fakat iyi olan şey, daha fazla backlink alabilmeniz için uzun detaylı ve kapsamlı yazılar hazırladığınızda yüzlerce backlink alabilirsiniz.

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar Kelime Analizi
Anahtar Kelime Analizi

Anahtar Kelimede Bilgi Grafiği Çıkıyor mu?

Böyle bir anahtar kelimeden kaçının çünkü “Ankara Berlin arası kaç km?” şeklindeki aramalara Google bilgi grafiği cevap veriyor ve başka bir siteye insanlar tıklamıyor.

Yükselen Anahtar Kelime Seçin

Google Trends aracına girerek istediğiniz arama sonucunun artan bir popülariteye mi yoksa zamanla ölen bir trende mi sahip olduğunu görebilirsiniz.

Ticari Değeri Yüksek Anahtar Kelimler Seçin

Seo’ya ilk başladığımda anahtar kelime seçerken aranma hacmi ve rekabete bakıyordum.

Fakat günümüzde anladım ki o kelimenin ticari değeri çok daha önemli.

Bu nedenle Google Anahtar Kelime Planlayıcısı’nı kullanarak önerilen teklifi yüksek olan kelimeleri seçmenizi öneririm.

Kendi Anahtar Kelimenizi Yaratın

“Hareketli Adam Yöntemi” gibi kendi icat ettiğiniz anahtar kelimelerde 1. Sıraya gelmek çok kolaydır. Kendi yarattığınız bir arama kelimesini insanların arayacağı kadar popüler hale getirmek zor olabilir fakat uğraşmaya değer.

Uzun Kuyruk Anahtar Kelimelere Odaklanmayın

Uzun kuyruk anahtar kelime kullanımının önemli bir yeri olsa da Google Panda ve Şematik arama sonucu güncellemelerinden sonra daha etkisiz hale geldi.

Bu yüzden odaklanmanız gereken şey orta uzunluktaki anahtar kelimeler olmalı.

Kitabın İçindekiler Kısmından Harika Konular Bulabilirsiniz

İlk olarak Sektörünüzle alakalı çok satan bir kitabı internet üzerinden bulun. Ardından içindekiler kısmına bakarak çok sayıda güzel konu seçebilirsiniz.

Son olarak aranma hacimlerini, rekabeti ve ticari değerini Google Anahtar Kelime Planlayıcısı’nda araştırabilirsiniz.

Vikipedi Kullanarak Anahtar Kelime Bulma

Vikipedi’deki maddelerin içinden de harika konular çıkartabilirsiniz hatta buradan bulacağınız konular başka yöntemle bulamayacağınız anahtar kelimeler olabilir.

Quora’da Anahtar Kelime Fikirleri Bulma

Quora anahtar kelime araştırması yapmak için bir altın madeni. Çünkü bir çeşit soru cevap sitesi olan Quora’da anahtar kelime bulmak için önce sektörünüzle alakalı bir arama yapın. Ardından soru ve cevaplara dikkatli bakarak yeni anahtar kelime fikirleri edinin.

Örneğin “Paleo Diyeti” ile alakalı bir araştırma yapıyorsanız, şu tarz anahtar kelime fikirlerine ulaşabilirsiniz.

  • Atkins vs Paleo diyeti
  • Paleo diyetinin bilimsel temeli
  • Paleo diyet aslında sağlıklı
  • Paleo diyetinin avantaj ve dezavantajları

Alakalı Arama Sonuçlarından Anahtar Kelimeler Bulun

Google’da yaptığınız bir aramadan sonra en altta çıkan X ile alakalı aramalar kısmında çok değerli ve başka bir yerde bulunması zor anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz.

Konferans Duyuru Sayfalarından Anahtar Kelime Çıkartın

Alanında uzman kişilerin verdikleri konferanslar, insanların görmek için para ödeyebildikleri etkinliklerdir.

Siz de bu ilgi çekici konferansların başlık ve alt başlıklarını inceleyip ardından Google Anahtar Kelime Planlayıcısı’ndan yardım alarak değerli anahtar kelimeler çıkartabilirsiniz.

SEMRush’ın Anahtar Kelime Sihirbazını Kullanarak 1 Milyona Kadar Anahtar Kelime Oluşturun

SEMRush’ın yeni bir özelliği olan Keyword Magic bölümünü kullanarak değişik anahtar kelime fikirlerine ulaşabilirsiniz.

Sadece tek bir anahtar kelime girerek, 1 milyona kadar farklı anahtar kelime fikirleri edinebilirsiniz.

Kullanıcılarınızdan Anahtar Kelime Fikirleri Edinin

Site kullanıcılarımıza ürünlerimizi nasıl bulduklarını ya da içeriklerimiz hakkında ne düşündüklerini soruyoruz.

Fakat hangi anahtar kelimeleri aradıklarını neden sormuyoruz?

Son çıkan ve çok pahalı bir anahtar kelime aracı almak yerine ziyaretçilerinize ne bulmak istediklerini sorun.

Ziyaretçilerinizin kullandıkları arama kelimelerini SeedKeywords aracı ile takip edebilirsiniz.

Ek Karakterlerle Google Önerilerinden Anahtar Kelime Çıkartın

Google önerilenlerden anahtar kelime bulmayı muhtemelen biliyorsunuzdur.

Fakat ek karakter kullanarak da daha az kullanılan anahtar kelimelere ulaşabilirsiniz.

Örneğin SEO İpuçları araması hakkında anahtar kelimeler bulmak için Google önerilerini kullanacaksanız;

“_ seo ipuçları” şeklinde arama yaparak, yani anahtar kelimenin başına alt tire ekleyerek daha az bilinen ve daha farklı anahtar kelime fikirlerine ulaşabilirsiniz.

Anahtar Kelimeye Karar Vermeden Önce Arama Sonuçlarına Bakın

Bilgi grafikleri.

Reklamlar.

Ya da diğer etkenler.

Anahtar kelimeye karar vermeden önce mutlaka bu tarz tıklamanızı çalabilecek özellikleri kontrol etmelisiniz.

Aynı zamanda arama yapmak, o aramayı yapan insanların ne ile karşılaştıklarını görmek ve ona göre çalışmak için de önemlidir.

Bu nedenle bir anahtar kelimeyi seçmeden önce arama sonuçlarına bakın ve çok fazla reklam varsa, bilgi grafiği çıkıyorsa listenizdeki diğer kelimeye yönelin.

#7 – #15 Arası Sıralamadaki Kelimeleriniz Üzerinde Çalışın

Sıralamalarda 7 ila 15 arasında çıkan sayfalarınız ufak bir TLC çalışmasıyla ilk 5’e tırmanabilir.

Bu sayfaları bulabilmek için, Google Arama Konsolu’na girin.

Ardından ilk sayfanın sonundaki veya ikinci sayfanın başındaki sayfaları not edin. Sonrasında backlink çalışması, on-page SEO ve diğer çalışmalarda bu sayfaları ilk sıralara getirmeye çalışın.

Tanım Kelimeleri için “X Nedir?” Şeklinde Bilgi Verin

“İçerik pazarlaması” gibi bir terimde araştırma yapan biri genellikle direk tanım cümlesi arar. Bununla paralel olarak, ilk sayfada çıkan sayfalar da “X Nedir?”e odaklanan sayfalardır.

Bu nedenle eğer bir tanım anahtar kelimesi için içerik hazırlıyorsanız, odaklanmanız gereken şey, “X Nedir?” sorusunu cevaplamak olmalıdır.

SEMRush ile Rakiplerinizin Anahtar Kelimelerini Çalın

Semrush SEO Aracı
Semrush SEO Aracı

SEMRush, anahtar kelime araştırırken kullanılan en popüler araçlardandır.

Bu araç, hâlihazırda sıralama için rekabette olduğunuz sitelerin hangi kelimelerde sıralamaya girdiğini gösterir. Bu da demek oluyor ki, herhangi bir yaratıcılığa ihtiyacınız yok.

Bir rakibinizi araştırıp zaten üzerinde çalıştığı anahtar kelimeleri çalın.

Google’ın Az Bilinen Anahtar Kelime Aracını Kullanın

Google Correlate, birlikte aranma eğiliminin olduğu anahtar kelimeleri gösteren bir araçtır.

Örneğin birisi “blog yazmak” ile ilgili bir araştırma yapıyorsa,

“Wordpress”, “Blog yorumları”, “Blog yazı fikirleri” ya da “Kopya yazı ipuçları” gibi aramalar da yapabilir.

Google Correlate kullanmak için bir kelime yazın ve nelerle birlikte arandığını görün.

Yeni Popüler Olan Anahtar Kelimeleri Hedefleyin

En önemli SEO ipuçlarından biri de, yeni bir anahtar kelimeyi hedefleyin yani 1-2 ay önce henüz bulunmayan bir anahtar kelime üzerinde çalışmaya başlayın.

Örneğin, 2014 yılında Google Kelime Aracı yeni çıktığında yazılan bir rehber, o an SIFIR rekabet olduğu için kolaylıkla ilk 5’e gelmiştir ve hala orada görebilirsiniz.

E-Alışveriş Anahtar Kelimeleri için Amazon Önerilerini Kullanın

Amazon önerileri, online alışverişte ürün ve kategori sayfaları için kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri kolaylıkla belirlemeniz için kullanabileceğiniz en iyi yollardan biridir.

Basitçe, Amazon aramaya bir anahtar kelime girip, neler önereceğine bakın.

İçerik Eksikliklerini Bulmak için Blog Yorumlarını Takip Edin

Rakibiniz olan bloglardaki yorumları takip edin. İnsanların hangi soruları sorma eğiliminde olduklarını tespit edin ve bu soruların cevaplarını gösteren yazılar yayınlayın.

Bu yorumlar konu ve anahtar kelime bulmanız açısından size fayda sağlarken aynı zamanda ziyaretçilere yönelik içerik de hazırlamış olursunuz.

Site İçi Aramalardan Anahtar Kelime Fikirleri Edinin

Site içinde yapılan aramalar, size direk olarak hangi anahtar kelimeyi hedefleyeceğinizi işaret eder.

İnsanların hangi anahtar kelimeler kullandığını ayda en az bir kere kontrol etmeli ve içeriklerinizi bu arama kelimeleri etrafında kurmalısınız.

E-Ticaret Anahtar Kelimelerini Bulmak için Pinterest Reklamlarını Kullanın

Eğer somut bir ürün satıyorsanız, Pinterest çok iyi bir ürün ve kategori kaynağı olabilir.

Pinterest Reklamları, hedef müşterilerinizin Pinterest’te aradığı anahtar kelimeleri bulmanın en kolay yoludur.

Anahtar Kelime Zorluğunu Ölçmek için SEMRush Kullanın

Anahtar kelime zorluğu, ölçülmesi zor olan bir kavramdır.  Sonuçta Google, sitelerin sıralamasını yaparken 200’den fazla farklı etkene bakıyor ve biz bunlardan sadece bir avucunu görebiliyoruz.

Yani bir anahtar kelime üzerinde çalışmadan önce, anahtar kelimenin zorluğuna karar vermek yapılabilecek en akıllıca iş olabilir.

Bu konuda da SEMRush’ın gösterdiği zorluk derecesi, en doğru derecelendirmelerden biri.

Uber Suggest ve KeywordTool.io Kullanarak Google’ın Önerilen Anahtar Kelimelerini Bulabilirsiniz

Anahtar Kelime Aracı
Anahtar Kelime Aracı

Bu iki araç, Google önerilen sonuçları detaylı araştırarak, insanların aramakta olduğu harika anahtar kelime fikirleri verir.

Açık Adımlarla “X Nasıl Yapılır” Şeklinde İçerik Üretin

Yapılan bir arama eğer, “X Nasıl Yapılır?” şeklindeyse, insanlar o şeyin nasıl yapıldığını adım adım öğrenmek istiyorlar.

Ziyaretçilere yönelik üretilen içerikler de her zaman daha değerlidir.

Aynı zamanda üreteceğiniz bu türde adımlı içeriklerin, Google Bilgi Grafiğine girmesi de daha muhtemeldir.

Teknik SEO İpuçları

Google Search Console’daki Arama Hatalarını Kontrol Edip Düzeltin

Ayda en az bir kez, Google Search Console aracından “Tarama Hataları” bölümüne girip, oradaki hataları kontrol etmeli ve düzeltmelisiniz.

Karşınıza çıkan raporda, sıralamanıza zarar verebilecek teknik sorunları görebilirsiniz.

Sorunlar için Her Hafta Google Search Console’yi Kontrol Edin

Son dönemde duyduğum bir olaya göre, büyük bir şirkette SEO’dan sorumlu bir kişi, organik trafiklerinin büyük bir zarar aldığını fark eder ve bunu çözmek için her sayfayı tek tek gözden geçirip danışmanlar kiralamışlar.

Yine de çözümü bulamayan şirket, Google Search Console’ye göz atar ve manuel ceza mesajıyla karşılaşırlar.

Bu nedenle haftalık olarak GSC hesabınızı kontrol etmelisiniz. Burada göreceğiniz Google tarafından gönderilen mesajlar ve farkedeceğiniz görünürlük ya da indekslenme sorunları size faydalı olacaktır.

Hızlandırılmış Mobil Sayfalar (AMP) Oluşturun

Web tasarım firmalarının artık gözardı etmedikleri özellik.

Hızlandırılmış mobil sayfalar, mobil cihazların sitenizi çok hızlı yüklemesi için düzenlenmiştir.

Google HMS’ları direk olarak sıralamaya etki ettirmese de, bu sayfaları ileri çıkartıyor.

Ayrıca arama sonuçlarında da hızlı sayfalar AMP vurgulu olarak yer alıyor.

XML ve HTML Site Haritaları Oluşturun

Site haritaları, Google’ın sitenizdeki sayfaları bulmasına ve indekslemesine yardımcı olur.

Bu nedenle sitenizin bir XML ve HTML site haritası olduğundan emin olun. Ayrıca Search Console yardımıyla da Google’a kayıt ettirmeyi unutmayın.

Sıradan Blog Gönderilerinizi Kaldırın ya da İndeksletmeyin

Gerçek şu ki, eğer bir içerik size ziyaretçi çekmiyorsa, faydasızdır. Bu yüzden ya o sayfaları silin ya da diğer ilgili içeriklere yönlendirin.

Koozai isimli büyük bir blog, hiçbir sorun olmamasına rağmen 900 içeriğini silmiştir.

Yinelenen İçeriği Silin

Yinelenen içerik, tek başına Google ile sizin aranızda bir sorun yaratmaz.

Fakat yinelenen içerik ile diğer site içi sorunlar, SEO problemi olarak görülebilir.

Bu nedenle üstünde durmaya değer bir konudur. Raven adındaki araç da, yinelenen içerik sorunlarını bulmanıza ve çözmenize katkı sağlar.

Yinelenen İçerikleri Canonical Linkler ile Kurtarın

Binlerce sayfalık büyük bir e-ticaret sitesi işletiyor olduğunuzu düşünün. O zaman muhtemelen çok sayıda yinelenen içeriğiniz olacaktır.

Bu kaçınılmaz bir gerçek.

Bildiğiniz gibi, yinelenen içerikler gerçekten site içi SEO performansınızı düşürebilir. Bu nedenle linklerinizi inşa ederken, rel:canoncial etiketi kullanarak düzenleme yapmalısınız.

Yapacağınız bu işlem Google’ın sizin içeriklerinizi yinelenen içerik olarak algılamasından kurtulmanızı sağlar.

Tamamen 301 Yönlendirmeleri Kullandığınızdan Emin Olun

302 yönlendirmesi ile PageRank geçiyor olsa da, yine de 301 yönlendirmesi kadar iyi değildir.

Bu nedenle tüm kalıcı yönlendirmelerinizi 301 ile yapmalısınız.

“Google Gibi Getir” özelliği sayesinde siz de bu kontrolü kolaylıkla yapabilirsiniz.

Sitenizin Mobil Uyumlu Olduğunu Kontrol Edin 

Sitenizin Google tarafından mobil uyumlu olarak görülüp görülmediğinden emin değil misiniz?

Sitenizi Google üzerinde aratıp, arama sonuçlarında yanında “Mobil Uyumlu” yazıp yazmadığını kontrol edin.

Eğer görüyorsanız, siteniz mobil uyumludur.

HTML Sorunlarını ve Hatalarını Çözün

Hayır, WC3 onaylı olmanız gerekmiyor. Ayrıca Google HTML’yi muhtemelen direk sıralama etkeni olarak da görmüyor.

Bu sadece ziyaretçilerinizin sizi nasıl gördüğünü etkiler ve SEO çalışmalarınıza zarar verebilir.

Bu nedenle en azından sorunlar ve hatalar için kodlarınızı kontrol etmelisiniz.

Whois Bilginiz Herkese Açık Olmalı

Herkese açık Whois bilgisi, Google için bir güven sinyali olabilir.

Bu nedenle eğer gerçekten özel bir nedeniniz yok ise, gizli Whois kullanmayın.

SSL Uygulayın (Sadece SEO için Değil)

SSL Sertifikası
SSL Sertifikası

Google tam olarak şunu söylüyor:

HTTPS bir çeşit sıralama ölçütü.

Ayrıca yapılan çalışmalarda da HTTPS kullanımı ile sıralama hakkında ufak bir bağlantı keşfedildi.

Fakat yine de sadece SEO için HTTPS kullanmanızı önermiyorum. Bu iyilikten çok, ciddi teknik hatalara da yol açabilir.

Daha Hızlı Yükleme Süreleri için İyi Bir Host Alın

Sitenizin daha hızlı yüklenmesini mi istiyorsunuz?

Eklentileri, HTML WordPress temalarını unutup, gerçekten kaliteli bir host satın alın.

Tıpkı iş dünyasındaki herhangi bir şey gibi, hosta ödediğiniz parayı da geri çıkartırsınız.

Daha iyi bir sunucuya geçerek iki kat hızlı sayfa yüklenmesi elde ettiğimi söyleyebilirim.

Kullanıcıların Oluşturduğu İçeriğe Dikkat Edin

Eğer kullanıcılarınızın sizin siteniz için içerik üretmesine izin veriyorsanız, neler paylaştıklarını iyi kontrol edin.

Çünkü

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler kolaylıkla spama düşebilir ve Google sizi cezalandırabilir.

Sitenizi Uyumlu Yapın

Sitenizi mobil uyumlu yapmak üzere uyguladığınız her adım, doğru yolda gittiğinizin göstergesidir.

Bununla birlikte Google, uyumlu tasarımları önermekte. Aynı zamanda tabii ki biz de öneriyoruz.

Dinamik Linkleri İndeksletmeyin

Evet, dinamik linkleri indeksletmemelisiniz.

Ayrıca bu dinamik linkler, içeriklerinizi zayıf görünmesine veya yinelenen içerik olarak algılanmasına yol açabilir.

Bu nedenle eğer Google’ın indekslediği linkler arasında dinamik linklerinizi görürseniz, indekslenenler listenizden kaldırın.

Robots.txt Dosyanızı Düzenli Olarak Kontrol Edin

Zaman zaman engellemek istemediğiniz fakat engellediğiniz sayfalar ya da tam tersi durumlar olduğunu göreceksiniz.

Bunu görmenin tek yolu da, birkaç ayda bir robots.txt dosyanızı kontrol etmektir.

Trafik Almayan E-Ticaret Ürün Sayfalarını Kaldırın

Yapmanız gereken şu,

Çoğu e-ticaret sitesinin çok fazla ürün sayfası var.

Google Analytics’e baktığınıda bu sayfaların %95’i tek bir Türk Lirası bile kazandırmaz.

Yani SEO uğruna bu sayfalardan vazgeçin. Bir e-ticaret sitesi bu yolu uygulayarak ve 11 bin düşük performanslı ürün sayfasını kaldırarak organik arama sonuçlarında %31’lik, gelirlerinde ise %28’lik bir artış görmüştür.

Biri İçeriğinizi mi Çaldı? Google’a Bunu Bildirin

Biri içeriklerinizi mi çalıyor? Kötü bir durum.

İçeriklerinizi çalanlardan biri sizin sıralamanızın daha mı ilerisinde? Harika!

Neyse ki böyle durumları DMCA aracılığıyla Google’a bildirebilirsiniz. Eğer Google orijinal yazarın siz olduğunuza inanırsa, sizi hak ettiğiniz sıralamaya getirecektir.

WP Rocket Kullanarak WordPress Blogunuzu Hızlandırın

Yıllar boyunca birçok WordPress Blog hızlandırma eklentisi denesem de, favorim WP Rocket.

Kolay kullanımı ve gerçekten işe yarıyor oluşu harika!

Resimlerinizi Kalite Kaybı Olmadan Kraken ile Sıkıştırın

Resimler, tahminen sitenizin yüklenme süresinin %75’ini oluşturur.

Bu nedenle resimlerinizi mümkün olduğu kadar optimize etmelisiniz. Tecrübelerime göre de, Kraken.io bu konuda en iyisi.

Kraken, kaliteden ödün vermeden resimlerinizin boyutlarını küçültür.

Alt Klasör > Alt Alan Adı

Şunda şüphe yoktur ki,

Konu SEO olduğunda, alt klasörler (alanadi.com/ornek), alt alan adlarından (ornek.alanadi.com) daha avantajlı konumdadır.

Tabii ki Google, birinin diğeri üzerinde bir üstünlüğü olmadığını belirtse de,

Arama sonuçlarında gördüğüm kadarıyla, alt klasör kullanımına geçen sitelerde bir yükselme görülüyor. Bu nedenle deneyimim ve gözlemlerim, alt klasörlerin daha avantajlı olduğunu söylüyor.

Google Search Console’de Sitelerinizi Birleştirin

Google Search Console, kullanıcılarına “mülk setleri” adı altında sitenizin çeşitli öğelerini (mobil ve masaüstü sürümleri gibi) tek çatı altında toplamanıza olanak verir.

Düz ve Geniş İnternet Sitesi Mimarisi Kullanın

Sitenizin iç sayfalarına erişmek için gerekli olan tıklama sayısını azaltmak istersiniz.

Böylelikle sayfalarınız arasında geçişler sayesinde indeks almanız daha kolay olacak.

Düz internet sitesi tasarımı da iç sayfalarınızın daha iyi ve net bir şekilde sıralanmasına yardımcı olur.

Sitenizi Geliştirmek için Google PageSpeed Insights Kullanın

Site hızı çok önemlidir.

Eğer sitenizin yeteri kadar hızlı olmadığını düşünüyorsanız, Google’ın sunduğu PageSpeed Insights adlı araç yardımıyla test yapabilirsiniz.

Bu ücretsiz araç sayesinde, daha hızlı yükleme için neler yapmanız gerektiğini görebilirsiniz.

Tekrarlanan Başlıkları Bulmak ve Düzeltmek için Google Search Console Kullanın

Google sizden her sayfada benzersiz bir başlık ve açıklama kullanmanızı bekler.

Neyse ki, Google Search Console’un HTML İyileştirmeleri bölümünde başlık ve açıklama ile ilgili sorunları bulabilirsiniz.

Sitenizin Gerçek Yüklenme Hızını Arttırmak için GTMetrix Kullanın

Google Pagespeed Insights aracı, sadece sayfanızın kodunu değerlendirir.

Fakat sitenin kod yapısı yalnızca olayın yarısıdır.

Eğer gerçekten Usain Bolt hızına erişmek istiyorsanız, serverınızı, eklentilerini ve diğer etkenleri de optimize etmelisiniz.

GTMetrix’in harika aracı da sitenizin genel performansı üzerinde olumlu etkiler yaratmanıza olanak tanır.

Değersiz İçerikleri Bulmak için RavenTools Kullanın

Değersiz içerik, çok fazla getirisi olmayan içerikler için kullanılır.

Evet 1000+ bir makale de teknik olarak değersiz olabilir fakat çoğu site için 150 kelime altı makaleler değersiz olarak adlandırılıyor.

Fakat bu içerikleri bulmak bazen çok yorucu oluyor tabii ki eğer RavenTool’un aracını kullanmazsanız. Bu araç, sitenizi tarar ve değersiz olması muhtemel içerikleri size gösterir.

Sitenizin Hatalarını Kontrol Etmek için RavenTools ya da SEMRush Kullanın

SEO sizin için önemli mi? O halde RavenTools ve SEMRush kullanarak, aylık düzenli denetimler yapmalısınız.

Bu araçlar sitenizin hatalarını tarar ve düzeltmek için gerekli ipuçlarını verir.

Arama Motorlarının Sitenizi Nasıl Gördüğünü Görmek İçin SEO Browser Kullanın

Arama motorlarının sitenizi görme biçimi, kullanıcıların gördüğünden tamamen farklıdır.

Bir arama motoru botunun bakış açısına ulaşmak için, SEO Browser aracına linkinizi girip aratın.

Düşüş Yaşıyorsanız İnternet Sitesi Ceza Göstergesini Kullanın

Sıralamalarınız ani bir düşüş yaşadıysa, Panda veya Penguin gibi bir Google güncellemesi olmuş olabilir.

Website Penalty Indicator adındaki araç da size Google güncellemesi yüzünden mi sıralamalarda dalgalanma yaşıyorsunuz onu gösterir.

Sitenizi Mobil’de Kullanın

Aslında sitenizi mobil bir cihazda kullanmak iyi bir fikir olabilir.

Bu sayede sitenize zarar verebilecek hataları görebilirsiniz ve sitenizde mobil bir cihazdan gezmeden göremeyeceğiniz bu hataları fark ettiğinizde çok şaşıracaksınız.

Video SEO İpuçları

Video SEO
Video SEO

Videoların Altına Bir Transkripsiyon Ekleyin

Eğer videolarınızı Wistia gibi bir platformda barındırıyorsanız, kesinlikle videolarınızın altına bir transkripsiyon eklemelisiniz.

Aksi halde sadece videodan oluşan bir sayfanız olacak.

Bu ziyaretçiler için önemsiz olsa da, Google sayfanızın ve videonuzun ne olduğunu anlayabilmek için bir metine ihtiyaç duyar.

Bu nedenle vidolarınızı sitenizde yayınlarken altına mutlaka bir transkripsiyon eklemenizi tavsiye ederim.

Video Site Haritası Oluşturun

Sitenizde çok fazla sayıda video barındırıyorsanız, Yoast Video SEO eklentisini kullanarak bir video site haritası oluşturmalısınız.

Bu eklenti videolarınızın Google tarafından anlamlandırılması ve indekslenmesi için önemlidir. Aynı zamanda videolardan oluşan sayfalarınızın sıralamasının yükselmesine de yardımcı olur.

Youtube’de Anahtar Kelimelerden Oluşan Çalma Listeleri Oluşturun

Peki neden?

Öncelikle, oynatma listeniz Youtube’de sıralamaya girebilir.

Ayrıca çalma listesi başlığı, Youtube’nin videolarınızın neyle ilgili olduğunu anlamasına da yardımcı olur.

Örneğin, “Favori SEO İpuçları” adlı bir çalma listesine birçok video eklediğinizi varsayalım. Youtube, SEO ile ilgilenen kullanıcılara sizin video listenizi önerebilir.

Youtube’de Daha İyi Sıralama için Uzun Videolar Üretin

Bunun nedeni büyük ihtimalle video süresi uzun olduğunda kullanıcıların o sayfada daha uzun süre beklemesidir.

Google’ın yaptığı açıklamadan alıntı yapacak olursak,

“Video önerileri ile ilgili olan algoritma, temel olarak daha fazla izlenme süresine sahip videoların öne çıkarılması ile alakalıdır.”

Bu nedenle gerekli olduğunda, konunuz ile ilgili kapsamlı videolar üretin.

Videolarınızı Blog Yazılarına Gömün

Eğer videonuz Youtube’de ise, başka yerlere gömülü videolar da izlenme sayısını arttıracaktır.

Her şekilde yazıların içine eklenmiş videolar, hemen çıkma oranını düşürürken sayfada kalma süresini de uzatır.

Videolarınızı Ziyaretçi Mesajlarına Gömün

Daha fazla izlenme elde etmenin bir diğer yolu da budur.

Ayrıca videoların kullanılması, Youtube sıralaması için de etkilidir.

Bu nedenle hem ziyaretçi mesajlarına hem blog yazılarına videolarınızı gömerek daha başarılı olabilirsiniz.

Çevrimiçi Topluluklar Sayesinde İzlenme Alın

Youtube SEO’nun temel olarak toplam izlenme süresine dayandığını söylememe gerek yok sanırım.

Fakat eğer sadece 1 aboneniz varsa ve bu yakın bir arkadaşınız ise?

Çevrimiçi topluluklar bu konuda önemli rol oynuyor. Videolarınızı topluluklarda vereceğiniz cevaplarda kullanabilirsiniz.

Bunu yaptığınızda Youtube sıralamanızda belirgin bir ilerleme görecek ve hedeflediğiniz görüntülenme sayısına daha kolay ulaşacaksınız.

Video Schema Uygulayın

Videolarınızı Youtube ya da Wistia gibi sitelerden alıyorsnanız, schema otomatik olarak eklenir.

Fakat eğer bunlar dışındaki bir siteden ekleme yapacaksanız, buradaki yararlı bilgilendirmeye bakabilirsiniz.

Videonuzun Dosya İsmine, Başlığına ve Açıklamanıza Anahtar Kelimenizi Ekleyin

Şunu unutmayın ki, Google hala videoların ne ile alakalı olduğunu anlamakta sorun yaşıyor.

Fakat hedefinizdeki anahtar kelimeyi en azından bir kere videonuzun dosya ismine, başlığına ve açıklamasına yazdığınızda Google ve Youtube, videonuzun ne ile ilgili olduğunu daha iyi anlar.

Videoyu Sayfanızın Üst Kısmına Ekleyerek Video İndekslenmesini Arttırın

Videonuzun tüm içerik olduğu sayfalarınız var mı?

Bu tür sayfalarda videonuzu sayfanın en üstüne koyduğunuzdan emin olun.

Çünkü üst sıralara konulan videoların, altlarda yer alan videolara göre daha yüksek ihtimalle indekslendiği bilinmektedir.

Video Anahtar Kelimelere Çalışın

Harika bir video yaratmak? Harika bir şey.

Videonuzun Google’da sıralamalarda olması? Daha harika bir şey.

Fakat eğer Google arama sonuçlarında videonuzun yer almasını istiyorsanız, video anahtar kelimeleri hedeflemelisiniz.

Video anahtar kelime kavramı, Google’ın halihazırda arama sonuçlarında video çıkardığı anahtar kelimeler demektir.

Bir diğer deyişle, eğer videonuzun alakalı olduğu anahtar kelimelerde yapılan aramalarda, videolu sonuçlar çıkmıyorsa, videonuzun o kelimede görünmesi pek olası değildir. Bu nedenle, video anahtar kelimeler seçmek daha mantıklıdır.

Küçük Resmi Daha Fazla İzlenme Alacak Şekilde Düzenleyin

Video pazarlamanın başında çoğu insanın hatası, küçük resmi yani ön izleme resmini görmezden gelmek. İzleyen zaten izler, küçük resme bakarak fikir değiştirmez kimse diye düşünülür.

Fakat hatalı bir düşünce.

Gerçekten hatalı.

Doğru küçük resim, izlenmenizi %50 oranında arttırır. Bu nedenle küçük resmi doğru seçmek konusunda çok zaman harcamalısınız.

Youtube Videonuzu E-Mail Listeniz Aracılığıyla Duyurun

Videonuzun hak ettiği yere gelmesini aylarca bekleyeceğinize, e-mail listenize yollayabilir ve kolaylıkla yüzlerce izlenme aldığını görebilirsiniz.

Ayrıca kısa süredeki bu yükseliş, anahtar kelimenize de yansıyacak ve sıralamada da yükseleceksinizdir.

Youtube’de Video Üstü Açıklamaları Kullanın

Şunu unutmayın ki, videonuzun beğenileri sıralamayı etkileyen faktörlerden biridir.

Yerinizde oturup insanların videonuzu beğenmesini beklemek yerine neden onlardan bunu rica etmiyorsunuz?

Daha Fazla Abone Almak İçin Video Sonlarına Abone Olun Uyarısı Ekleyin

Daha fazla sayıda abone mi istiyorsunuz?

Videonun sonuna bir ekran ekleyin ve insanlardan size abone olmalarını isteyin.

İstatistiklerinizden bakarak sonunda abone olun yazısının olduğu videolardan çok sayıda abone aldığınızı görürsünüz.

Ziyaretçileri Tutmak için Otomatik Oynat Kullanın

Videonuzu izleyen kişilerin sizin kanalınızda kalması da sıralama için önemli bir faktördür.

Sizin videonuzu izleyen insanlardan videonuzu sonuna kadar izlemesini istersiniz. Hatta sonrasında yine sizin kanalınızdaki başka bir videoya geçsin.

Fakat bu nasıl olabilir?

Tam da burada devreye otomatik oynatma giriyor. Sonraki videolardaki küçük ön izleme resmi kullanıcıya, bu video da yararlıdır izlenimi yaratıyorsa tıklayabiliyor.

Oturum Süresini Arttırmak için Tavsiyeler

Video SEO uzmanları şuna katılıyor:

Oturum süresi, sıralama üzerindeki en büyük etken.

İşte bu nedenle izlenme süresini arttırmak için size 2 tavsiyem var:

  1. İnsanları diğer videolarınıza çekmek için ek açıklamalar kullanın. İnsanlar bu açıklamalara tıklayıp o videoyu izleyecek ve bu sayede kanalınızdaki oturum süresi artacak.
  2. Video sonuna bitiş ekranı koyun. Bu insanları diğer videolara geçmek için teşvik eder. Bu sayede yine oturum süresini uzatır.

Video Anahtar Kelimeler Bulmak için Youtube Tavsiyeleri Kullanın

Google’da yaptığınızın aynısını Youtube’de yapın.

Youtube Videoları için Uzun Açıklamalar Yazın

Uzun video açıklamaları yazmak, Google’ın videonuzun ne ile alakalı olduğunu anlamasına yardımcı olur.

Bu nedenle Youtube açıklamanızı en az 250 kelime civarlarında yazmanızı öneriyorum.

Kullanıcı Deneyimi İpuçları

İçeriğiniz ile alakalı Dev Resimler Kullanmayın

Evet, güzel resimler kullanarak içerik hazırlamak kullanıcılarınız dikkatini çekecektir. Fakat resimlerinizin çok büyük olmadığından emin olun. Çünkü eğer böyle yaparsanız, içeriğiniz gölgede kalır ve metni okumak için sürekli sayfayı aşağı kaydırmak zorunda kalırlar.

Maalesef çok sık aşağı inmek Google’ın sevmediği bir şey.

Bu nedenle eğer sayfanın üstünde bir resim kullanacaksanız bu resmi, metnin sağ ya da sol tarafına ekleyip kullanıcıları yazıyı okumak için aşağı inmek zorunda bırakmayın.

Daha Yüksek Tıklanabilirlik için Adwords Reklamlarını Başlık ve Açıklamalarda Kullanın

Google Adwords reklamları, az kullanılan bir yöntem olmakla beraber sayfa başlıklarınız ve açıklamalarınız için altın madenidir.

Sonuçta bu reklamlar, tıklamayı arttırmak için ayarlanmışlardır.

Başlığınızda ve açıklamalarınızda başarısı kanıtlanmış reklam metinleri kullanmak, sizin sayfanızın da öne çıkmasına yardımcı olacaktır.

Blog Yazılarınıza Dikkat Çeken Girişler Yapın

Bu kulağa çılgınca gelebilir ama içeriklerin girişine ve tanıtımına, başlıklardan daha fazla zaman harcıyorum.

Çünkü iyi bir giriş yapmak kullanıcının ilk izlenimini olumlu hale getirir ve hemen çıkma oranını düşür, sayfada kalma oranını arttırır.

Bu nedenle paylaşa basmadan önce, iyi bir girişe sahip olduğunuzdan emin olun.

Açıklama Bölümünde “Hızlı” Sonucu Öne Çıkarın

Google’da arama yapanlar, cevaplarını HIZLI almak isterler.

Bu nedenle, eğer açıklama bölümünde kolay bir cevap ya da çözüm sunarsanız, size büyük katkısı olacaktır.

Özellikle kullacağınız,

  • Hızlı sonuç,
  • Hızlıca çözüm,
  • Dakikalar içinde, saatler içinde,
  • Basitçe,
  • Kolaylıkla

gibi kelimeler faydalı olacaktır.

Ziyaretçilerinizin İçeriklere Yorum Yapmasını Sağlayın

Google yöneticilerinden Gary Illynes, sahip olacağınız aktif bir topluluğun sıralama üzerine çok fazla katkısı olacağını söylüyor.

Reklamların Tüm Alanı Kaplamadığından Emin Olun

Sitenizde para kazanmak için reklamlara yer veriyorsanız, SEO açısından dikkat etmeniz gerken şeyler vardır.

Google, sayfayı kapatan reklamlardan hiç hoşlanmaz. Özellikle üst tarafta yer alıyorsa.

Bu yüzden sayfanızın üst tarafında yer alan reklamları en aza indirmek için elinizden geleni yapın.

Tasarımınızı Temiz ve Kolay Okunabilir Yapın

İnsanlar sitenizin geniş, kaliteli ve kolay okunabilir bir tasarıma sahip olmasını bekler.

Ayrıca eğer siteniz güvenilir ve kaliteli duruyorsa, insanların sizin sitenize link vermesi daha olasıdır.

Daha Fazla Tıklama Oranı için Meta Açıklamalarınızı Düzenleyin

Google, açıklama etiketlerini sitenizin konusunu anlamak için kullanmaz.

Fakat bu açıklama etiketlerinin tamamen faydasız olduğu anlamına gelmez. Hatta bu açıklamalar tıklama oranınızda büyük bir etkiye de sahip olabilir.

Bu nedenle açıklamanızı tıklamaya yönelik yaptığınızdan emin olun.

İçeriğinizi Öne ve Merkeze Koyun

Google’da arama yapanların sonuca hızlı ulaşmak istediklerini hatırlayın. Eğer aradıkları cevabı hızlıca bulamazlarsa bir top misali direk sekerek uzaklaşırlar.

Bu nedenle içeriğinizin ne olduğunu kullanıcıya direk olarak gösterin.

Bağlayıcı Cümleler Kullanarak Dikkati Diri Tutun

Bağlayıcı cümleler, kullanıcıların geri butonuna basmamaları için dikkati ayakta tutan cümlelerdir.

Örneğin,

Neden önemli olduğunu buradan görebilirsiniz:

Şeklindeki bağlamalar kullanıcıları sitede tutacaktır.

Her yazı için en az 3’er tane bu tarz cümle yazmak çok faydalı olacaktır.

İçeriğinizde Renkli Resimler Kullanın

Makalenizin üst tarafına dikkat çekici, renkli bir resim koymak, kullanıcıların hemen çıkma oranını azaltır.

Nasıl mı?

Göz alıcı resimler, ziyaretçilerin sizin sitenizin geri kalanını okuması için büyük bir etkendir. Yapılan araştırmalarda da renkli ve ilgi çekici resimlerin, yazının geri kalanını okuma oranında %80’lik bir artışa sebep olduğu görülmektedir.

Başlığınızda Bir Sayı Kullanın

Yapılan çeşitli araştırmalar şunu gösterdi ki, başlığınızda sayılar kullanmak, özellikle tek sayılar, tıklama oranında artışa sebep oluyor.

Bu kuralı başlıklarınıza sayılar ekleyerek deneyebilirsiniz.

Örneğin:

Zayıflamanın 17 Faydası

En Az 15 Piksellik Yazı Tipi Kullanın

Birkaç araştırma, yazı tipi boyutu olarak 16 pikseli ideal görse de bu boyut çok büyük görünüyor. Bu nedenle 15 pikseli deneyebilirsiniz.

Aklınızda tutmanız gereken en önemli bilgi, 12, 13 ya da 14 piksel gibi boyutlar okuma zorluğuna yol açıyor.

(okuması zor=okunmayacak)

Başlığa Tıklama Çekecek Kelimeler Ekleyin

Tıklama çeken kelimeler, tıklama eğilimine yardımcı olan kelimelerdir. Bu kelimeleri başlığınızda kullanırsanız, Google’da arama yapanlardan daha fazla ziyaretçi çekebilirsiniz.

  • Yeni
  • Ücretsiz
  • Harika
  • En son

gibi kelimeler size yardımcı olabilir.

Organik Tıklama Oranınızı Artırmak için Facebook Reklamlarını Kullanın

Google’da bir arama yaptınız ve 3 arama sonucu var.

  • Hiç duymadığınız site
  • Az duyduğunuz site
  • İsmine çok aşina olduğunuz site

Bu sitelerden tabii ki ismine aşina olduğunuz siteyi seçersiniz.

İsminizi duyurmak için de facebook reklamları iyi bir şans olabilir.

Sayfada Durma Süresi Düşük Olan İçerikleri Bulup Düzenleyin

Google Analytics’e girip, Davranışlar kısmından, Site İçeriği ve Açılış Sayfaları yolunu takip edin.

Kötü oranda hemen çıkma oranına ve kısa oturum süresine sahip olan sayfaları not alın.

Bu sayfaları gözden geçirip iyileştirmeye çalışın.

Yüksek Kaliteli Resimler Kullanın

Zaten içeriğinizde resimler kullanmanız gerektiğini biliyorsunuz.

Fakat resim kalitesinin gerçekten çok önemli olduğunu bilmeyebilirsiniz. Yapılan bir araştırma da gösteriyor ki, yüksek kaliteli bir resim, benzeri düşük kaliteli bir resimden iki kat daha fazla paylaşılıyor.

Anahtar Kelime içeren Linkler Yazın

Yaptığım testlerde gördüğüm şu ki, Google gerçekten linkte anahtar kelime olmasına dikkat ediyor.

Zaten neden dikkat etmesin ki? URL, sayfanızın en ile ilgili olduğu konusunda önemli bir gösterge.

Ünlü anahtar kelimelere dikkat ettiğinizde, sırf anahtar kelimelerden oluşan URL’ler görebilirsiniz.

Çok Sayıda Alt Başlık Kullanın

Eğer içeriklerinizi kolay okunabilir hale getirirseniz, insanlar sitenizde daha fazla zaman geçirmek isterler.

Bu nedenle içeriğinizi bir yazı duvarı olmaktan çıkarın ve alt başlıklar kullanarak daha kolay okunabilir hale getirin.

Sadece Resim Değil Diğer Görsel İçerikleri de Kullanın

Evet, yazınızda resim kullanmak SEO performansınız arttırır. Fakat resim dışında daha binlerce görsel içerik var.

Bahsettiğim şey, içeriklerinize videolar, infografikler, anketler ve interaktif içerikler ekleyebilirsiniz.

Çünkü zaten insanların çoğu yazılarında resim kullanıyor fakat diğer görsel içerikler yaygın değil. Bunları kullanmanız da sıralama konusunda çok yardımcı olabilir.

Başlığınıza Parantezler Ekleyin

Parantez, tıklama oranını arttıran önemli bir etken. Bu nedenle arama sonuçlarında çıkacak sayfalarınızın başlılarına parantez ekleyebilirsiniz.

1-3 Cümlelik Paragraflar Kullanın

Okuması kolay kısa paragraflar, kullanıcıyı sitenizde tutacaktır.

Bu nedenle paylaştığınız her yazıda paragraflarınızı kısa tutun.

Blog Yazınızın Tanıtımını Kısa Tutun

Uzun girişler, insanların sizin sitenizden sanki ateş görmüş gibi kaçmalarına sebep olur.

Bu nedenle blogunuzdaki yazının girişini kısa tutun. 9 cümlenin üstündeki girişler yazıyı sıkıcı yapar ve kullanıcıyı sitede tutamazsınız.

Okunabilirliği Arttırmak için Kısa Cümleler Kullanın

Google’dan gelen ziyaretçilerin sitenizde fazla kalmasını mı istiyorsunuz?

Kısa. Cümleler. Kullanın.

Gerçekten kısa cümleler, içeriğinizi daha anlaşılabilir ve okunabilir yapar.

Açıklama Bölümüne Anahtar Kelimeleri Yazın

Açıklamalarınızı tıklamaya yönelik düzenlemek istiyorsanız, açık ve insanların neden o siteye tıklamaları gerektiğini direk anlatan açıklamalar yazın.

Eğer arama sonuçlarında bir insan açıklama bölümünde kalın yazılan kelimeler görüyorsa, oraya tıklaması daha muhtemeldir. Zaten kullanıcıların istediği şey bu olduğu için Google o kelimeleri kalın yapar. Siz de buna dikkat ederek açıklama yazabilirsiniz.

Özel Sayfa Tasarımları Yapın

Blogunuza ziyaretçi olanların, “Vaay!” demesini istiyorsanız farklı bir tasarım yapın.

Sayfalarınızı özel bir tasarımla yayınlayın. Bunu yaparken de diğer tasarım elemanlarından yararlanabilirsiniz.

Belki alıntı yapılan yerin tasarımı daha özel olabilir, belki yazacağınız kodlar daha farklı tasarımda kullanıcılara gösterilebilir.

Her iki şekilde de yazılarınız daha değerli hale gelecektir.

Etkileyici Alt Başlıklar Yazın

Alt başlıklarda kullanacağınız metin, sayfada kalma süresini ve hemen çıkma oranını etkiler.

Çoğu insan alt başlıkları şöyle yapar:

“Beslenme ve Siz”

“Google Adwords”

Bunlar çok basit…

Daha göz alıcı alt başlıklar üreterek, ziyaretçinin yazıyı takip etmesini sağlayın.

İmlaya Uygun ve Doğru Yazılmış İçerikler Üretin

Evet, kısa cümle ve paragraflar içeriğinizi okuması kolay yapabilir.

Fakat okunabilirliği etkileyen başka faktörler de vardır.

Sıfat kullanımları, aktif cümle yapıları vs. dil bilgisi kuralları da çok önemlidir.

Neyse ki, yazının okunabilirliğini arttırmak için çok pahalı bir araç kullanmanıza gerek yok.

Hemigway uygulaması işinizi görecektir.

Görsel İçeriklerle Benzersiz Yazılar Yaratın

İnfografiklerle, diyagramlarla veya şemalarla desteklenmiş benzersiz bir yazıyı okurlarınıza sunmak, sitenizin paylaşmaları üzerinde önemli bir etki yaratıyor.

Çünkü insanların görselliğe ve kaliteye eğilimi çok fazladır. Bu nedenle siz de bu tarz öğeler kullanarak yazınızı benzersiz ve daha değerli hale getirip, okurlarınızın size daha çok link vermesini sağlayabilirsiniz.

Sorularınızı, görüş veya önerilerinizi yorum kısmında bizimle paylaşabilirsiniz. 

Summary
SEO Nasıl Yapılır?
Article Name
SEO Nasıl Yapılır?
Description
SEO nasıl yapılır başlıklı yazıda, arama motoru optimizasyonu inceliklerini detaylı ve görseller kullanarak açıkladık.
Author
Publisher Name
ersintezcan.com.tr
Publisher Logo

Yorum Gönder

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tartışma

  1. eyüp

    taze çıkmış okuyalım hemen 🙂

  2. Şener Dağaşan

    Çok faydalı bir yazı olmuş. Elinize sağlık.

arrow